שתייה מופרזת – סכנה לספורטאים

שתייה מופרזת – סכנה לספורטאים

too_much_water

 

 

מותם של שני תלמידי תיכון שחקני פוטבול שאירע לאחרונה, מדגיש את הסכנה הכרוכה בשתייה מופרזת של מים או משקאות ספורט. כך על פי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת  British Journal of Sports Medicine.

השחקנים מתו כתוצאה מהיפונתרמיה הקשורה לפעילות גופנית. היפונתרמיה מסוג זה עלולה להיגרם כתוצאה משתייה מופרזת של נוזלים, גם כאשר לא מרגישים צמא. המים המצטברים בתאי הדם גורמים להם להתנפח, מצב שעלול לגרום להתכווצות שרירים, בחילות, הקאות, התקפים, אבדן הכרה ואף למוות.

בגיאורגיה דווח על שחקן פוטבול ששתה במהלך האימון 7.5 ליטר מים ו-7.5 ליטר משקה ספורט. מאוחר יותר הוא התמוטט בביתו ונפטר בבית החולים. שחקן אחר, הפעם ממיסיסיפי בארה"ב, פיתח היפונתרמיה במהלך המשחק ונפטר לאחר מכן בבית החולים.

החוקרים ציינו כי היפונתרמיה הייתה כפי הנראה גם הגורם למותם של למעלה מ-12 אצנים בשנים האחרונות. לדברי ד"ר ג'יימס ווינגר, מומחה לרפואת ספורט מאוניברסיטת לויולה (Loyola), מאמנים רבים ממליצים לספורטאים לשתות גם כאשר אינם חשים בצמא אולם מומחים ממליצים לשתות רק כאשר מרגישים צמא. אמנם שתייה רק בעקבות צימאון עלולה לגרום להתייבשות קלה, אך הסיכונים הכרוכים בהתייבשות זו הם קטנים. עוד טוען ד"ר ווינגר , "אף אחד לא מת על המגרש כתוצאה מהתייבשות, ותופעות הלוואי של התייבשות מוטלות בספק, מאידך, במקרים נדירים, ספורטאים מתו כתוצאה משתייה מופרזת".

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp