דגים ותרופות נוגדות דיכאון

דגים ותרופות נוגדות דיכאון

fish_depression

 

 

קבוצה של חוקרים הולנדים מצאה כי הגדלת הצריכה של דגים שומניים מגבירה את שיעור התגובה בחולים שאינם מגיבים לתרופות נוגדות דיכאון. המחקר הוצג בקונגרס של המכללה האירופאית לנוירופארמקולוגיה  (ECNP)) שנערכה בברלין בתאריכים 18-21 לאוקטובר 2014.

החוקרים חיפשו את הקשר בין דיכאון לחומצות שומן ולהורמונים שונים, כולל הורמון הדחק קורטיזול. במחקר לקחו חלק 70 חולים שסבלו מדיכאון ו-51 אנשים בריאים שהיוו את קבוצת הבקרה. החוקרים בדקו את רמות חומצות השומן ורמות הקורטיזול בשתי הקבוצות.

לאחר מכן ניתנה לקבוצת המשתתפים שסבלה מדיכאון 20 מ"ג ביום של SSRI (ראשי תיבות באנגלית של Selective Serotonin Reuptake Inhibitor; בעברית: מעכבים בררניים של ספיגה חוזרת של סרוטונין) למשך 6 שבועות. המינון הועלה בהדרגה ל-50 מ"ג ביום לאנשים שלא הגיבו לתרופה.

 

החוקרים מצאו כי חילוף החומרים של חומצות השומן בקרב הסובלים מדיכאון היה שונה בהשוואה למשתתפים האחרים. מסיבה זו הם החליטו לבדוק את הרגלי צריכת המזון בכל המשתתפים במחקר. הם חילקו אותם ל-4 קבוצות בהתאם לצריכת דגים שומניים בדיאטה. נמצא כי אלו שצרכו את הכמות הנמוכה ביותר של דגים שומניים לא הגיבו לתרופה האנטי דיכאונית. מאידך, אלו שצריכת הדגים השומניים שלהם הייתה הגבוהה ביותר הגיבו באופן הטוב ביותר לתרופה. לאלו שצרכו דגים שומניים לפחות פעם בשבוע היה סיכוי של 75% להגיב לתרופות האנטי דיכאוניות, בעוד שלאלו שלא צרכו  דגים שומניים כלל היה סיכוי של 23% בלבד.

 

לדברי החוקר הראשי, ממצאים אלו מעידים שמדד חילוף החומרים של חומצות שומן והקשר שלהם להורמון קורטיזון עשויים לשמש כלי לניבוי התגובה לתרופות אנטי דיכאוניות. יתירה מזאת, חילוף החומרים של חומצות השומן מושפע מצריכת דגים שמנים (שעשירים באומגה 3) העשויים לתרום לשיפור התגובה לתרופות אנטי דיכאוניות.

 

 

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp