חובה להציג מספר קלוריות במסעדות רשת

חובה להציג מספר קלוריות במסעדות רשת

caloric_counting_restaurants

 

 

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הכריז במסיבת עיתונאים שהתקיימה ב-24 בנובמבר 2014, כי מסעדות רשת תחויבנה בפירוט מספר הקלוריות בתפריט. כללים אלו אף יחולו על פופקורן הנמכר בבתי הקולנוע ועגלות לממכר גלידות.

במסיבת העיתונאים טענה נציגת ה-FDA, ד"ר מרגרט המבורג, כי אמריקאים צורכים כ-1/3 מהצריכה הקלורית היומית מחוץ לביתם, מה שגורם להם לעתים קרובות לאכול מזונות שאינם מזינים ולחוסר מודעות למספר הקלוריות שהם צורכים. עוד הוסיפה, כי למרות שפרסום מספר הקלוריות בתפריט לא יפתור את מגמת ההשמנה, הוא אמור לעזור לצרכנים לבצע בחירות מזון בריאות יותר.

על המסעדות יהיה לפרסם באופן ברור מידע על מספר הקלוריות לפריטים סטנדרטיים בתפריט ובלוחות התפריט, ממש בצד שם הפריט ומחירו. החוק תקף גם לגבי מכונות אוטומטיות לממכר מזון שבבעלותן 20 מכשירים או יותר. החוק לא יחול על מסעדות עצמאיות, ברים, חנויות מכולת, "אוטו גלידה", מזון המוגש במטוסים, או בכל כלי תחבורה אחר.

על המסעדות והמכונות האוטומטיות לממכר מזון להציג שלט בו ייכתב: "הצריכה המומלצת הכללית לאדם היא 2,000 קלוריות ליום, אולם מספר הקלוריות משתנה בהתאם לצרכים האינדיבידואליים של כל אדם". המטרה, לדברי ד"ר המבורג, היא לסייע לציבור לכלול ספירת קלוריות בהקשר של צריכת הקלוריות היומית.

מידע תזונתי נוסף לא ייכלל בתפריט, אולם עליו להיות מסופק ללקוח במידה וידרוש זאת. מידע זה כולל: סך שומן, שומן רווי, שומן טרנס, כולסטרול, נתרן, סך פחמימות, חלבונים, סיבים תזונתיים, סוכרים וחלבונים.

לדברי ד"ר דויד כץ, מנהל המרכז לחקר המניעה באוניברסיטת ייל, זהו מהלך מבורך של ה-FDA ומידע רלבנטי בעיקר בתקופה בה שכיחות ההשמנה בקרב ילדים ומבוגרים נמצאת במגמת עליה. עם זאת, הוא מדגיש, אין להתעלם ממזונות עתירי קלוריות שהם גם מזינים (לדוגמה, אגוזים). הדרך הטובה ביותר לשלוט בצריכת הקלוריות ללא רעב היא בשיפור כללי של איכות המזון. "המצב האידיאלי יהיה באספקת מידע זמין גם על האיכות התזונתית של המזון".

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp