כספית במאכלי ים והסיכון למחלות אוטואימוניות בנשים

כספית במאכלי ים והסיכון למחלות אוטואימוניות בנשים

mercury_fish

 

 

מחקר שפורסם ב-10 בפברואר 2015 בכתב העת Environmental Health Perspectives, מצא כי נשים בתקופת הפוריות החשופות לרמות גבוהות של כספית עלולות להיות בסיכון מוגבר לפתח מחלה אוטואימונית.

מחלה אוטואימונית מתרחשת כאשר המערכת החיסונית של הגוף משתבשת ומתחילה לתקוף תאים בריאים. מחלות אלו כוללות זאבת, דלקת מפרקים שגרונית, טרשת נפוצה, מחלות מעי דלקתיות ועוד.

המחקר התמקד בנתונים ממשלתיים של נשים בגילאים 16-49 בשנים 1999-2004. בניתוח הנתונים נמצא כי ככל שנשים היו חשופות יותר לכספית, כן נצפתה עלייה גדולה יותר ברמות החלבון שקשור לתפקוד לקוי של המערכת החיסונית. חלבון מסוג זה נוצר כאשר מערכת חיסונית פגומה אינה מסוגלת עוד להבחין בין תאים בריאים לתאים מזיקים. החלבון הוא מחוון (אינדיקטור) או קודם להופעתה של מחלה אוטואימונית.

לדברי צוות המחקר ידוע כי דגים מסוג דג החרב, קינג מקרל ו-tile fish מכילים רמות גבוהות של כספית, ואילו כמויות קטנות יותר ניתן למצוא בשימורי טונה, סלמון ושרימפס.

מחברת המחקר, ד"ר אמילי סומרס, מדגישה כי אמנם המחקר מצא קשר בין צריכה גבוהה של לכספית לבין התפתחות מחלה אוטואימונית, אולם לא הוכח כי נוכחות הנוגדנים היא הגורם למחלה. עם זאת, סוג הנוגדנים שנמצא במחקר מנבא באופן משמעותי את התפתחותה של מחלה אוטואימונית עתידית.

מכל מקום, מוסיפה ד"ר סומרס, על נשים בגיל הפוריות המצויות בסיכון להתפתחות מחלה אוטואימונית לעקוב בקפדנות אחר צריכת מאכלי ים.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp