אין… אין כמו במבה, גם לתינוקות

אין… אין כמו במבה, גם לתינוקות

peanuts-bamba

 

 

תינוקות המצויים בסיכון מוגבר לפתח אלרגיה שנחשפו למוצרים המכילים בוטנים, הפחיתו ב-80% (!) את הסיכון לפתח אלרגיה. כך על פי תוצאות מחקר שפורסם במהדורה המקוונת של כתב העת New England Journal of Medicine, ב-23 בפברואר 2015.

במסגרת המחקר נבחרו 640 תינוקות בגילאים 4-11 חודשים שהיו בסיכון מוגבר לפתח אלרגיה לבוטנים. הסיכון לאלרגיה מתבטא בהופעת אקזמה (גרב, בעברית) חמורה, או בתגובה אלרגית אחרת באכילת ביצים.

התינוקות בשתי הקבוצות עברו בדיקת אלרגיה לבוטנים, ומי שנמצאו אלרגיים הוצאו מהמחקר. התינוקות נחלקו באופן אקראי לשתי קבוצות: האחת אכלה לפחות 6 גרם של בוטנים במזונות שנתנו לפחות 3 פעמים בשבוע. המזון המועדף על התינוקות בקבוצה זו היה במבה, המיוצרת מתירס וחמאת בוטנים. הקבוצה השנייה נמנעה לחלוטין מאכילת בוטנים עד גיל 5 חודשים.

התוצאות נבחנו בגיל 5 שנים. בקבוצת התינוקות שאכלו בוטנים כ-3% פתחו אלרגיה ובקבוצה בה לא אכלו כלל בוטנים כ-17%. זוהי תוצאה מרשימה של ירידה ב-80% בסיכון לפתח אלרגיה.

לדברי ד"ר רבקה גרוצ'לה, אחת ממחברות המחקר, שיעור האלרגיה לבוטנים, והאלרגיות בכלל, בעולם גדל בהתמדה. שאלת מיליון הדולר היא מה גורם לכך – גנטיקה, שינוי בתזונה, שינוי באורח החיים, למומחים אין עדיין תשובה. עוד הוסיפה, כי מתן מוצרי בוטנים לתינוקות בסיכון גבוה צריכה להיעשות בהתייעצות עם רופא ילדים ומומחים לאלרגיה.

איגוד רופאי האלרגיה בישראל מסר בתגובה לפרסום המחקר: "המחקר מחזק את ההערכה בישראל מזה שנים כי חשיפה מוקדמת לבוטנים אכן מסוגלת להשרות סבילות חיסונית ולמנוע אלרגיה. זו אחת הסיבות להערכתנו מדוע בישראל, בה כמעט כל תינוק נחשף לבמבה, הרגישות לבוטנים נמוכה באופן דרמטי בהשוואה לארה"ב".

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp