מזונות המונעים את הזדקנות המוח

מזונות המונעים את הזדקנות המוח

brain-nutrients-aging

 

בריאות המוח הוא המרכיב השני בחשיבותו בשמירה על אורח חיים בריא. כך על פי מחקר שערך איגוד הגמלאים האמריקאי בשנת 2014. בתקופת ההזדקנות עלולות להופיע בעיות קוגניטיביות הנעות מירידה בכושר הריכוז עד למחלות כמו דמנציה ואלצהיימר.
בגיליון מרץ 2015, שמופק ע"י המכון לטכנולוגיות מזון (IFT) בארה"ב, פרסמה עורכת המחקר מאמר בו היא מונה 8 מזונות ותוספי מזון שעשויים לסייע למוח להישאר בכושר, גם בתקופת ההזדקנות.

  1. פלבונואידים בקקאו: מחקרים הראו קשר בין הפלבונואידים (תרכובות המסונתזות ע"י צמחים) בקקאו לבין שיפור בזרימת הדם ותפקודי הלב. מחקר שהתפרסם לאחרונה מצא כי פלבונואידים אלו עשויים לשפר חלק מסוים במוח הקשור לירידה בזיכרון.
  2. חומצות שומן מסוג אומגה-3: העובדה שחומצות שומן מסוג אומגה-3 תורמת לבריאות הלב ידועה מזה זמן רב, אולם כיום הולכות ומצטברות עדויות על תרומתן החשובה לבריאות הקוגניטיבית. מזונות עשירים באומגה-3 כוללים דגי סלמון, שמן פשתן וזרעי צ'יה.
  3. פוספטידיל סרין וחומצה פוספטידית: פוספטידיל סרין שייך למשפחת הפוספוליפידים המהווים את אבני הבנייה של מעטפת התאים. הוא נמצא בכמויות גדולות בתאי העצב במוח ובין השאר אחראי על התקשורת הבין-תאית שהיא המפתח לתפקוד תקין של המוח. שני מחקרי ניסוי שפורסמו ב-2014 מצאו כי שילוב של פוספטידיל סרין וחומצה פוספטידית מסייע בשיפור הזיכרון, מצב הרוח והתפקוד הקוגניטיבי בגיל המבוגר. ניתן להשיג בכמוסות בלבד.
  4. אגוזי מלך: בשנת 2014 פורסם בכתב העת Journal of Alzheimer's Disease ניסוי שנעשה בעכברים שהראה כי הוספת אגוזים לדיאטה היומית מועילה בהפחתת הסיכון, עיכוב, או האטה של מחלת האלצהיימר.
  5. ציטיכולין: ציטיכולין הוא חומר טבעי שנמצא בתאי הגוף.  לציטיכולין תפקיד ברקמת המוח המסייעת בוויסות הזיכרון, התפקוד הקוגניטיבי, שיפור התקשורת בין תאי העצב והגנה על המוח מפני רדיקלים חופשיים. ניתן להשיג בכמוסות.
  6. כולין: כולין הוא חומר המוצא לאצטיכולין והוא חומר מפתח לתקשורת בין תאי העצב במוח (ובמערכת העצבים בכללה). כולין עשוי לסייע במניעת שינויים כימיים במוח במהלך ההזדקנות. כולין מצוי בעיקר בביצים ובכבד עוף.
  7. מגנזיום: צריכה של מגנזיום מומלצת בעיקר למי שחוו זעזוע מוח. מזונות עשירים במגנזיום כוללים אבוקדו, פולי סויה, בננות ושוקולד מריר.
  8. אוכמניות: אוכמניות מכילות ריכוז גבוה של אנטוציאנינים (פיגמנט שמקנה להם את צבעם האדום) שהם בעלי יכולת לבלום רדיקלים חופשיים. האנטוציאנינים משפיעים על מניעת תהליכי חמצון במוח ועיכוב תהליכי ההזדקנות. מזונות נוספים שעשירים באנטוציאנינים כוללים תות שדה, צנונית, תפוח אדמה אדום וגרגירי יער.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp