משקל עודף מפחית תמותה בחולי סוכרת מסוג 2

משקל עודף מפחית תמותה בחולי סוכרת מסוג 2

excess_weight_diabetes

 

תוחלת החיים של חולים בסוכרת מסוג 2 בעלי עודף משקל, אך לא סובלים מהשמנת-יתר, ארוכה יותר בהשוואה לחולים בעלי משקל נמוך או נורמלי. כך על פי תוצאות מחקר שהתפרסם במאי 2015, בכתב העת Annals of Internal Medicine.

השמנת-יתר היא גורם סיכון לסוכרת מסוג 2 ולמחלות לב וכלי דם. מחקרים הראו כי אנשים בעלי עודף משקל הסובלים ממחלות לב חיים זמן ארוך יותר, בהשוואה לאנשים בעלי משקל נורמלי הסובלים ממחלות לב.

מטרת החוקרים הייתה לבחון האם הקשר בין משקל לתוחלת החיים קיים גם בחולים בסוכרת מסוג 2. לשם כך הם עקבו אחר למעלה מ-10,500 חולים בסוכרת מסוג 2 שלא סבלו ממחלות לב וכלי דם. המעקב נמשך בממוצע 10.6 שנים ובמהלכן נאסף מידע על אירועים הקשורים ללב, למערכת כלי הדם וכן על תמותה מכל סיבה שהיא.

במחקר נמצא כי אנשים שסבלו מעודף משקל ומהשמנת-יתר היו בסיכון מוגבר לפתח אירועים הקשורים ללב ולכלי הדם. מאידך, תוחלת החיים של החולים שסבלו מעודף משקל הייתה גבוהה יותר בהשוואה לאנשים בתת-משקל או במשקל תקין.

החוקרים מכנים את התופעה בשם "פרדוקס ההשמנה" ומציעים כמה סיבות אפשריות לתופעה: סוכרת מסוג 2 הנגרמת בשל השמנת-יתר שונה משמעותית מזו המתפתחת בהיעדר השמנת-יתר. סיבה אפשרית נוספת, חולים הסובלים מהשמנת-יתר וסוכרת מסוג 2, נוטים יותר להיות תחת מעקב רפואי שעשוי להביא לאבחון מוקדם.

החוקרים מדגישים כי ממצאים אלו אינם אמורים להצביע על משקל אידאלי שדרוש לחולים בסוכרת מסוג 2, ואין בהם משום הפחתה בחשיבות של אימוץ אורח חיים בריא.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp