תוספי מזון ודיאטות מיוחדות לילדים אוטיסטים, מומלץ?

תוספי מזון ודיאטות מיוחדות לילדים אוטיסטים, מומלץ?

 

autism-supplements

 

הורים רבים לילדים אוטיסטים סבורים שדיאטות מיוחדות או תוספי מזון עשויים להועיל ולשפר את מצבם. מחקר שהתפרסם לאחרונה מצא כי מאמצים וכוונות טובות אלו אינם מועילים ואף עלולים רק להחמיר את הבעיה. המחקר פורסם ב-4 ביוני 2015 בכתב העת Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

מרבית הילדים המאובחנים בספקטרום האוטיסטי הם אכלים בררניים וכתוצאה מכך מוסיפים להם תוספי מזון, או נוקטים במשטר של דיאטה נטולת גלוטן או קזאין (חלבון החלב).

במחקר השתתפו 368 ילדים בגילאים 2-11 שאובחנו כסובלים מאוטיזם, תסמונת אספרגר או ממה שמכונה "הפרעה התפתחותית נרחבת". המטפלים בילדים מלאו יומן מזון במשך 3 ימים שפרט את סוג וכמות המזון, השתייה ותוספי המזון שהילדים צרכו.

בניתוח יומני המזון נמצא כי הילדים בספקטרום האוטיסטי צרכו את אותה כמות של רכיבי מזון שצרכו ילדים אחרים שלא אובחנו כאוטיסטים. כמו כן, נצפו חסרים תזונתיים האופייניים לילדים בני גילם בכלל האוכלוסייה. עוד נמצא, כי 55% מהילדים האוטיסטים שנטלו תוספי מזון סבלו ממחסור בסידן ו-40% ממחסור בוויטמין D.

הילדים שצרכו דיאטה נטולת גלוטן וקזאין אמנם צרכו יותר ויטמין E ומגנזיום, אך לא מספיק סידן.
לדברי החוקרים, תוספי המזון והדיאטות המיוחדות הניתנים תכופות לילדים בספקטרום האוטיסטי הם מיותרים. מרבית המזונות כיום מועשרים בוויטמינים ומינרלים חיוניים ולכן גם ילדים בעלי הרגלי אכילה גרועים יכולים לקבל אותם מהמזון שהם אוכלים.

לדברי מחברת המחקר, פרופ' פטרישיה סטיוארט, ילדים אוטיסטים הנוטלים מולטי וויטמין מצויים בסיכון לצריכה מופרזת של ויטמינים ומינרלים שעלולה לגרום להם יותר נזק מתועלת, לדוגמה, צריכה עודפת של ויטמין A. במתן מולטי וויטמין יש לשים את הדגש בעיקר על צריכה מספקת של סידן וויטמין D. לסיכום, ממליצה המחברת על הערכה תזונתית אינדיבידואלית לאבחון מחסור או עודף בוויטמינים ומינרלים.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp