תבלינים עשויים להאריך את תוחלת החיים

תבלינים עשויים להאריך את תוחלת החיים

 

Red hot chili peppers

 

מחקר שפורסם ב-4 באוגוסט 2015 במהדורה המקוונת של כתב העת BMJ מצא כי לאנשים המעדיפים מזונות חריפים תוחלת חיים ארוכה יותר.

המחקר נערך בסין בשנים 2004-2008 ע"י צוות חוקרים מאוניברסיטת הרווארד. המחקר התבסס על שאלוני תזונה ובריאות של כ-199,000 גברים ו-288,000 נשים מ-10 אזורים שונים בסין. המשתתפים היו בגילאים 30-79 שנים. אנשים עם היסטוריה קודמת של מחלה סרטנית, מחלות לב או שבץ לא נכללו במחקר. במהלך מעקב של 7 שנים נפטרו למעלה מ-20,000  משתתפים.

החוקרים מצאו כי אכילה של מזונות חריפים בתדירות של פעם עד פעמיים בשבוע הייתה קשורה לירידה של 10% בסיכון למוות במהלך המחקר, בהשוואה לאכילה של מזונות חריפים פחות מפעם בשבוע.

אחד התבלינים הפופולריים והמשפיעים ביותר היה פלפל צ'ילי טרי – אכילה שלו גרמה לירידה בשיעור התמותה כתוצאה מסרטן, מחלות לב וסוכרת מסוג 2. הצוות לא הצליח לקבוע את כמות התבלינים שהוספו או את עוצמת חריפותם.

המחקר אינו מראה קשר של סיבה ותוצאה בין אכילת מזון חריף לירידה בתמותה. קיימים כיום מעט מאוד מחקרים שנעשו בבני אדם בנושא, אולם מחקרים שבוצעו בעבר בבעלי חיים מראים כי רכיבים המצויים בתבלינים טריים משפרים את רמות הכולסטרול, מסייעים באיזון החיידקים במעי ומפחיתים את העקה החמצונית.

לדברי הדיאטנית לונה סנדון, פרופסור לתזונה קלינית באוניברסיטת טקסס, ידוע שתבלינים מכילים נוגדי חמצון חזקים שעשויים להגן מפני מחלות לב וסרטן. תבלינים שמשו ומשמשים גם כיום ברפואה המסורתית בריפוי וטיפול במגוון מחלות. החומר הכימי הפעיל שנותן לו את החריפות הוא הקפסאיצין  שהוכח כחומר הנלחם בדלקות. יתירה מזאת, פלפל מכיל גם כמות לא מבוטלת של ויטמין C שמסייע במאבק בסרטן.

ולסיכום, תבלינים מוסיפים טעם, אינם מכילים קלוריות ואינם גורמים שום נזק – אם הם תורמים לבריאותנו זה בונוס נוסף שמומלץ לקחת בחשבון.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp