ילדים הנוטלים אנטיביוטיקה עלולים לעלות יותר במשקל

ילדים הנוטלים אנטיביוטיקה עלולים לעלות יותר במשקל

obese-kids-antibiotics2

מחקר חדש מצא כי שימוש חוזר ונשנה באנטיביוטיקה בקרב ילדים עלול לגרום לעלייה גדולה יותר במשקל, ולהשפיע על משקלם בהמשך החיים. המחקר פורסם ב-21 באוקטובר 2015 במהדורה המקוונת של כתב העת International Journal of Obesity.

צוות חוקרים ניתח נתונים שהתקבלו מכ-164,000 צעירים מרחבי ארה"ב ומצא כי 21% מהם קיבלו מעל 7 מרשמים לאנטיביוטיקה בתקופת הילדות.  בגיל 15 נמצא כי משקלם של הצעירים שקבלו 7 מרשמים ומעלה של אנטיביוטיקה היה גדול ב-1.360  ק"ג בהשוואה לאלו שלא נטלו כלל אנטיביוטיקה.

לדברי ד"ר בריאן שוורץ, שעמד בראש המחקר, מדד מסת הגוף (ה-BMI – הערכת של אחוז השומן בגוף) עלול להשתנות לתמיד כתוצאה משימוש באנטיביוטיקה בתקופת הילדות. תוצאות המחקר הנוכחי מראות כי בכל פעם שאנו נותנים אנטיביוטיקה לילדים אנו גורמים לעלייה מהירה יותר במשקלם לאורך זמן. כמו כן מוסיף ד"ר בריאן, למרות שהעלייה שנצפתה במשקל לא הייתה דרמטית, כפי שנצפתה בתום תקופת הילדות, התוצאות הראו כי לאנטיביוטיקה השפעה מצטברת ולכן קיים חשש שהן יתעצמו במהלך השנים.

מחקרים קודמים הראו כי שימוש חוזר ונשנה באנטיביוטיקה גורם לשינוי במאזן החיידקים העדין במערכת העיכול. כתוצאה מכך המזון מתפרק בגוף באופן שונה, מה שעלול לגרום לכמות גדולה יותר של קלוריות להיספג ומכאן לעלייה גדולה יותר במשקל.

לסיכום, מדגיש ד"ר שוורץ, יש להימנע ממתן שיטתי של אנטיביוטיקה לילדים, אלא אם כן קיימת התוויה רפואית מנומקת. "מכל מה שאנו למדים עד כה, כיום חשוב מתמיד שהרופאים יתפקדו "כשומרי הסף" וימנעו מלרשום תרופות לילדים, שלא רק שלא יעזרו להם, אלא גם יפגעו בהם בטווח הארוך".

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp