ג'אנק פוד לא אשם במגפת ההשמנה של אמריקה

ג'אנק פוד לא אשם במגפת ההשמנה של אמריקה

junk-food-obesity
למרות המוניטין הגרוע שלו, ג'אנק פוד, אינו הגורם האחראי למגיפת ההשמנה בארה"ב. כך על פי תוצאות מחקר שהתפרסם ב-5 בנובמבר 2015 בכתב העת Obesity Science & Practice. לדברי החוקרים, אין ספק שמזונות עשירים בסוכר ובמלח מזיקים לבריאות, אך במחקר זה נמצא שאין שום הבדל בכמות הג'אנק פוד שאכלו הסובלים מעודף משקל ואלו המצויים במשקל תקין.

לצורך המחקר השתמשו החוקרים בנתונים מ-5000 איש מרחבי ארה"ב שלקחו חלק בסקר תזונתי בשנים 2007-2008. בניתוח הנתונים נמצא כי בקרב 95% מהאנשים, לא היה כל קשר בין עלייה במשקל לבין צריכת ג'אנק פוד, משקאות תוססים, או ממתקים. יוצאים מן הכלל היו האנשים שנמצאו בקצוות – אלו שסבלו מהשמנת-יתר קיצונית ואלו שסבלו מתת-משקל. במקרים אלו האנשים צרכו יותר ג'אנק פוד ופחות פירות וירקות.

לדברי החוקרים הסיבה העיקרית למגפת ההשמנה בארה"ב, היא שאנשים אוכלים הרבה מדי. הפחתה בכמות המזון המהיר שאנו אוכלים, לא תועיל במאומה בהתחשב בהרגלי האכילה הגרועים שאמצו האמריקאים במהלך השנים. החוקרים הדגישו כי ממצאי המחקר לא סותרים את העובדה שג'אנק פוד הוא מזון המזיק לבריאות ולכן מומלץ להימנע או להפחית את הכמות הנצרכת, אולם דרושה ראייה רחבה יותר על מנת להתמודד עם מגפת ההשמנה. יש לקצץ בסך המזון שאנו צורכים ולעסוק יותר בפעילות גופנית – דיאטה ופעילות גופנית הם המפתח לירידה במשקל ולשמירה על משקל גוף תקין.

לדברי סמנתה הלר, תזונאית קלינית בכירה במרכז הרפואי של אוניברסיטת ניו יורק, יש להיזהר מפירוש שגוי של נתוני המחקר. מחקרים בעבר הראו קשר בין צריכת ג'אנק פוד, משקאות ממותקים וממתקים לסיכון מוגבר למחלות לב, סוכרת מסוג 2 והשמנה. המבנה הכימי הייחודי של מזון מעובד בשילוב התגובה הפיזיולוגית של הגוף, גורם לנו לרצות עוד מאותו הדבר. אכילת מזונות מעובדים עלולה להכניס אותנו למעגל מסוכן של תשוקה לאוכל ולהימנעות מאכילת מזון בריא. "כדיאטנית מוסמכת המטרה שלי היא לעודד אנשים להיות בריאים ולא רק רזים. במקום להתמקד רק על קיצוץ הקלוריות, אני מתמקדת בבחירת מזונות בריאים, תכנון האכילה מחוץ לבית והפחתה בכמות המזון המעובד".

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp