בשורה לאוהבי הקפה – חיים בריאים וארוכים

בשורה לאוהבי הקפה – חיים בריאים וארוכים

Drinking_Coffee

 

מתוצאות מחקר גדול שהתפרסם לאחרונה עולה בשורה לאוהבי הקפה – הם עשויים לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר בהשוואה לאלו שאינם שותים קפה. הסיכון שלהם למוות מוקדם כתוצאה ממחלת לב או מבעיה נוירולוגית כמו פרקינסון הוא קטן יותר. המחקר התפרסם ב-16 בנובמבר 2015, במהדורה המקוונת של כתב העת Circulation.

ממצאי המחקר מבוססים על למעלה מ-200,000 רופאים, אחיות ואחרים הקשורים לתחום הבריאות, שנסקרו לאורך למעלה משלושה עשורים. משך תקופה זו נפטרו כ-32,000 איש.

בניתוח הנתונים התברר כי האנשים ששתו 1-5 כוסות קפה ביום בתחילת המחקר, היו בסיכון מופחת למוות בטרם עת. בניתוח התוצאות נלקחו בחשבון הרגלי אורח חיים אחרים ובעיות בריאותיות מסוימות, כגון יתר-לחץ-דם וסוכרת.

התוצאות קיבלו משנה תוקף כאשר נותחו הנתונים שהתקבלו מאנשים שאינם מעשנים: אלו ששתו 3-5 כוסות קפה ליום היו בסיכון מופחת ב-15% למוות בתקופת המחקר, בהשוואה לאלו שאינם מעשנים ואינם שותים קפה. גם השותים ה"כבדים" (אלו ששתו למעלה מ-5 כוסות קפה ליום) היו בסיכון מופחת של 12% למוות בתקופת המחקר.  לא נמצא הבדל בין אלו ששתו קפה רגיל או קפה נטול קופאין.

לדברי מנהל המחקר, פרנק הו, פרופסור לתזונה ואפידמיולוגיה באוניברסיטת הרווארד, מחקרים רבים שבוצעו בעבר מצאו קשר בין צריכה מתונה של קפה לבין סיכון מופחת לפתח מחלות שונות כמו מחלות לב, סוכרת, סרטן בכבד ומחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון, טרשת נפוצה ואלצהיימר. מחקר זה מחזק את הממצאים ומראה כי שתיית קפה לא רק מונעת מחלות מסוימות אלא גם מאריכה חיים.

מחקר זה מראה כי ניתן לשלב שתיית קפה באורח חיים בריא. ההנחיות התזונתיות האחרונות בארה"ב אמצו את ממצאי המחקרים והם מתירים  לשתות 3-5 כוסות קפה ליום, כחלק מתזונה בריאה. עם זאת, מדגיש פרופ' פרנק הו, אורח חיים בריא הוא עדיין המפתח לבריאות ואריכות ימים. קיים הבדל בין אדם שישן מעט שעות וצורך קפה כדי לשמור על ערנות במהלך היום, לבין אדם שישן טוב, עוסק בפעילות גופנית ושותה קפה.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp