עלייה במשקל בין ההריונות מגבירה את הסיכון ללידה שקטה

עלייה במשקל בין ההריונות מגבירה את הסיכון ללידה שקטה

weight-gain-pregnancy

 

אימהות שהיו במשקל תקין לפני ההיריון הראשון, ועלו במשקל (אפילו באופן מתון של כ-6 ק"ג לאישה בגובה ממוצע) בין ההיריון הראשון לשני, היו בסיכון מוגבר למות תינוקן בשנה הראשונה לחייו. כך על פי מחקר רחב היקף שפורסם בגיליון דצמבר 2015 של כתב העת The Lancet.

המחקר נערך בשבדיה ומבוסס על נתונים שהתקבלו ממרשם הילודים השבדי. החוקרים נתחו נתונים שהתקבלו מ-450,000 נשים שילדו את ילדם הראשון והשני בין השנים 1992-2012. מטרת המחקר הייתה להעריך את הסיכון ללידה שקטה (מות העובר בשבוע ה-28 להיריון או מאוחר יותר), או לתמותת תינוקות (מוות במהלך שנת החיים הראשונה). ההערכה נקבעה על פי השינוי במדד מסת הגוף (BMI) של האם בין ההיריון הראשון לשני.

הסיבות למות העוברים והתינוקות כללו מומים מולדים, חנק במהלך הלידה, זיהומים ומוות בעריסה.

בניתוח הנתונים נמצא' כי תינוקות שנולדו לאימהות שעלו למעלה מ-11 ק"ג במשקל בין ההיריון הראשון לשני' היו בסיכון מוגבר של 50% למות במהלך 4 שבועות לאחר הלידה, בהשוואה לנשים שמשקלן היה יציב. ככל שהעלייה במשקל הייתה גדולה יותר כך בהתאמה כן התגבר הסיכון ללידת עובר מת. במחקר נלקחו בחשבון גורמים נוספים שכללו את גיל האם, רמת השכלה ועישון.

נשים שסבלו מעודף משקל לפני ההיריון הראשון, וירדו 6 ק"ג לפחות לפני ההיריון השני, היו בסיכון מופחת ב-50% ללידה שקטה.

לדברי מחבר המחקר, אדוארדו ווילאמור, פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטת מישיגן בארה"ב, שכיחות ההשמנה והשמנת-היתר בנשים הרות הפכה למגיפה הן בארה"ב והן בשבדיה; למעלה ממחצית הנשים בארה"ב ואחת מכל שלוש נשים בשבדיה סובלות מעודף משקל או מהשמנת-יתר בתחילת ההיריון. ממצאי המחקר הנוכחי מדגישים את החשיבות בחינוך נשים לשמירה על משקל בריא במהלך ההיריון והפחתת משקל עודף לפני כניסה להריון ,כדרך לשיפור סיכויי ההישרדות של תינוקן.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp