הכולסטרול בביצים אינו פוגע בבריאות הלב

הכולסטרול בביצים אינו פוגע בבריאות הלב

הכולסטרול בביצים אינו פוגע בבריאות הלב

 

הביצה הידועה לשמצה אינה "שוברת לבבות" כפי שסברו בעבר. כך על פי תוצאות מחקר חדש שהתפרסם ב-10 בפברואר 2016 בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition.

המחקר נעשה בפינלנד בו עקבו במשך למעלה מ-20 שנה אחר הרגלי התזונה של 1,000 גברים בגילאים 42-60. כל הגברים היו בריאים, וכשליש מהם נשא את הגן APOE4, גן המגביר את הרגישות לכולסטרול שמקורו במזון. המשתתפים צרכו בממוצע 398 מ"ג כולסטרול ליום, ואף אחד מהם לא דיווח על צריכה של למעלה מביצה אחת ליום (ביצה בגודל בינוני מכילה כ-200 מ"ג כולסטרול).

בתום המעקב הסתבר כי 230  איש לקו בהתקף לב, אולם לדברי החוקרים לא נמצא כל קשר בין התקפי הלב והתקשות העורקים, לבין צריכת ביצים או כולסטרול ממקור תזונתי אחר.

לדברי החוקרים, בפינלנד ישנו מספר גבוה מהממוצע של אנשים הנושאים את הגן (כשליש מהאוכלוסייה) ומעט מאוד ידוע מן המחקר על השפעת כולסטרול במזון על בריאות הלב בקרב אוכלוסייה זו.

 

למחקר זו היו שתי מגבלות עיקריות:

  1. המשתתפים זה צרכו ביצה אחת ליום בלבד, ולכן לא ניתן להעריך מהי ההשפעה של צריכה גבוהה של כולסטרול על מחלות לב וכלי דם.
  2. הנתונים התזונתיים נאספו רק בתחילת המחקר, ולא הייתה כל אפשרות לדעת אם אנשים שינו את הרגלי התזונה שלהם במהלך השנים.

 

לדברי לורה סנדון, דיאטנית קלינית ופרופסור לתזונה קלינית באוניברסיטת דאלאס, ניתן להוסיף בביטחה ביצים לתפריט היומי, אך במידה. ביצים הם מקור תזונתי חשוב ורוב הרכיבים החיוניים מצויים בחלמון הביצה; ויטמין D, כולין, שמנים חיוניים, לוטאין ועוד. רכיבים אלו תורמים לבריאות העצם, המוח, העיניים ועוד. חלבון הביצה עשיר בחלבונים איכותיים ובוויטמין B.

"לכולסטרול מן המזון אין השפעה שלילית כה גדולה על בריאות הלב, כפי שסברו בעבר… מכאן, שעל פי המחקר הנוכחי, צריכה של ביצה אחת ליום, במסגרת תזונה בריאה, לא אמורה להשפיע לרעה על בריאות הלב".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp