סיכונים בשימוש בצמחי מרפא לחולי סרטן

סיכונים בשימוש בצמחי מרפא לחולי סרטן

סיכונים בשימוש בצמחי מרפא לחולי סרטן

 

כשני שליש מצמחי המרפא הנצרכים ע"י חולי סרטן במזרח התיכון מהווים סכנה בריאותית פוטנציאלית. כך עולה מסקר שערך פרופסור ערן בן אריה מהטכניון ועמיתיו בחיפה והתפרסם בכתב העת Cancer 2016.

בסקר לקחו חלק כ-300 מטפלים בחולי סרטן מ-116 מדינות במזרח התיכון. בניתוח ממצאי הסקר נמצא כי 57% מהמטופלים דיווחו על שימוש של לפחות פעם אחת בצמחי מרפא. פרופסור בן-אריה ועמיתיו מודעים לעובדה כי חולים רבים משתמשים בצמחי מרפא מבלי ליידע את הרופא המטפל, אולם בסקר זה הם בחרו להתמקד במטפלים המודעים לשימוש בצמחי מרפא שעושים מטופליהם.

השימוש בצמחי מרפא היה גבוה בעיקר בטורקיה, ברשות הפלסטינית ובערב הסעודית. עשבי המרפא הנפוצים ביותר היו כורכום, סרפד, שום, כמון שחור, חלב נאקות ודבש.

לדברי פרופסור בן-אריה, צמחי מרפא כמו כורכום עלולים להגביר את ההשפעות הרעילות של תרופות מסוימות, בעוד ג'ינקו בילובה ותה ירוק עלולים להגביר את הסיכון לדימומים בחולים מסוימים. צמחי מרפא אחרים כמו כמון וכורכום שחור עלולים להפחית את יעילות הטיפול הכימותרפי.

מרבית המטופלים לא משתמשים בצמחי המרפא במטרה לרפא את הסרטן, אלא כדי לשפר את איכות חייהם ולהתמודד טוב יותר עם תופעות הלוואי של הטיפול.

החוקרים מקווים כי הסקר החדש ידריך את המטפלים בחולים למתן ייעוץ מהימן ביחס לבטיחות וליעילות של השימוש בצמחי מרפא וימנע משרלטנים למיניהם מלהציע להם "שיקויי פלא".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp