נשנושים בשעות מאוחרות מגבירים את הסיכון להישנות סרטן השד

נשנושים בשעות מאוחרות מגבירים את הסיכון להישנות סרטן השד

snacks-cancer

 

חולות בסרטן השד הנוהגות לנשנש בשעות הערב המאוחרות/לילה, עלולות להיות בסיכון גבוה יותר להישנות סרטן השד, כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם ב-31 במרץ 2016 במהדורה המקוונת של JAMA Oncology.

החוקרים ניתחו נתונים ממחקר שנערך בין השנים 1995-2007. במחקר זה השתתפו 2,400 נשים בגילאים 27-70 שאובחנו בסרטן השד בשלביו המוקדמים. מטרת המחקר הייתה לבחון האם דיאטה עשירה בפירות וירקות עשויה להפחית את הסיכון להישנות הסרטן. במחקר זה לא נמצאו כל הבדלים בין הנשים שצרכו דיאטה עשירה בפירות וירקות, לבין נשים שצרכו דיאטה דלה בפירות וירקות. עם זאת, מחקר זה משמש את החוקרים בבחינה של גורמים נוספים שעלולים להשפיע על הסיכון להישנות סרטן השד.

במחקר הנוכחי השתמשו החוקרים בדיווחי הדיאטה היומית של הנשים. ככלל, הנשים צמו בממוצע 12.5 שעות בלילה. אפיזודה של "ארוחה לילית" הוגדרה כצריכה של לפחות 25 קלוריות אחרי השעה שמונה בערב. בניתוח הנתונים נמצא כי נשים ש"הצום הלילי" שלהם היה נמוך מ-13 שעות, היו בסיכון מוגבר של 36% להישנות סרטן השד.
מחקרים שנעשו על חיות מעבדה מצאו כי "צום לילי" ארוך עשוי להגן מפני רמות גבוהות של סוכר (גלוקוז) בדם, דלקות ועלייה במשקל. גורמים אלו משפיעים לרעה על סיכויי ההחלמה ממחלה סרטנית.

לדברי ד"ר רות פטרסון, אחת ממחברות המחקר, מוקדם מידי להסיק מסקנות משום שתוצאות המחקר מראות רק על קשר בין אכילה לילית להישנות סרטן השד, ולא על קשר של סיבה ותוצאה.

"ידוע שרמות גבוהות של סוכר במחזור הדם עלולות להשפיע לרעה על הגידול הסרטני. נתונים ממחקרים קודמים מראים כי משך שינה קצר עלול להגביר את הסיכון למחלה סרטנית".

במהלך תקופת המעקב לא הייתה לאורכו של "צום הלילה" שום השפעה על הסיכון למוות מסרטן השד, או מכל סיבה אחרת.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp