שינוי באורח החיים עשוי להביא לשיפור במצבם של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD)

שינוי באורח החיים עשוי להביא לשיפור במצבם של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD)

adhd-lifestyle

 

מחקר שהתפרסם ב-30 במאי  2016 במהדורה המקוונת של כתב העת Journal of Attention Disorders מצא, כי שינוי באורח החיים עשוי להיות המפתח לשיפור מצבם של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD).

הנחיות האגודה האמריקאית לרפואת ילדים לאורח חיים בריא לילדים כוללות:

  • הגבלת זמן מסך (טלוויזיה, מחשב, משחקי וידאו) למקסימום שעה עד שעתיים ביום.
  • פעילות גופנית של שעה ביום לפחות.
  • הגבלת הצריכה של משקאות ממותקים.
  • שנת לילה של 9-11 שעות.
  • שתייה של 7-10 כוסות מים ביום, תלוי בגיל הילד.

לצורך המחקר בחנו החוקרים 184 ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ו-104 ילדים ללא ההפרעה. הילדים היו בגילאים 7-11. הילדים עם הפרעות קשב וריכוז התקשו לעמוד בהמלצות האגודה לרפואת ילדים.

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מטופלים לעתים קרובות בתרופות כמו ריטלין (Ritalin) ואדרול (Aderall). לדברי מחברת המחקר, קתלין הולטון, הורים רבים מסרבים לטיפול התרופתי ולכן מעבר לאורח חיים בריא עשוי לשפר את מצבם של ילדים אלו, לעתים ללא צורך בטיפול תרופתי.

שינויים במספר הרגלים בו זמנית עשויים להועיל לשינויים בהרגלים אחרים. לדוגמה, פעילות גופנית מגבירה צימאון והופכת את שתיית המים לאטרקטיבית יותר. פעילות גופנית גם עשויה להקטין את זמן המסך ולהגדיל את מספר שעות השינה. באופן דומה, הימנעות ממשקאות המכילים קפאין מונעת את ההשפעה המשתנת שלהם, מגדילה את צריכת המים ומונעת הפרעות שינה.

לסיכום, מוסיפה הולטון, המחקר על שינויים באורח החיים של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מספק תובנות חדשות המדגישות את החשיבות באימוץ מספר הרגלים בריאים, שעשויים לשפר את מצבם של ילדים אלה.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp