צריכת דגים מומלצת לילדים ונשים הרות – הנחיות חדשות של ה-FDA

צריכת דגים מומלצת לילדים ונשים הרות – הנחיות חדשות של ה-FDA

 

במטרה להנחות נשים הרות, מיניקות ואימהות לילדים לבחירת מזונות בריאים ובטוחים, פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הנחיות חדשות לצריכת דגים. ההנחיות פורסמו ב-18 בינואר 2017.

בארה"ב נשים הרות צורכות בממוצע פחות מ-50 גרם דגים לשבוע, שהם הרבה פחות מהכמות השבועית המומלצת. לדברי ה-FDA, לדגים יתרונות תזונתיים החיוניים לצמיחה והתפתחות במהלך ההיריון והילדות המוקדמת.   המלצת ה-FDA היא לצריכה שבועית של 2-3 מנות דגים (230-340 גרם), הכוללים את הרמות הנמוכות ביותר של כספית.

ה-FDA חילק את קבוצת הדגים המומלצים ל-3 קטגוריות בהתאם לתכולת הכספית בהם:

  1. דגים מומלצים המכילים את הרמות נמוכות של כספית: סלמון, טונה משומרת, אמנון, בקלה, שפמנון, זהבון ושרימפס. הצריכה המומלצת: 230-340 גרם לשבוע.
  2. דגים המכילים רמות בינוניות של כספית: לוקוס, הליבוט, טונה אלבקור (משומר, טרי או קפוא). מקבוצה זו מומלץ לצרוך מנה אחת בשבוע. משקלה של מנה אחת למבוגרים לפני בישול הוא כ-113 גרם. על גודל המנה לילדים להיות קטן יותר ומותאם לגילם ולצרכים הקלוריים שלהם.
  3. דגים המכילים רמות גבוהות של כספית: דג אדמונית, דג החנית (מרלין), קינג מקרל. דגים אלו לא מומלץ לצרוך כלל.

על פי הנחיות ה-FDA על הילדים לצרוך מגוון של דגים פעם או פעמיים בשבוע. דגים הם מקור חשוב לחלבונים וחומרים מזינים אחרים החיוניים לנשים בהיריון, נשים המתכננות היריון, נשים מיניקות וילדים.

לאלו האוכלים את הדגים שדגו בשעות הפנאי, ממליץ ה-FDA לצמצם את האכילה לפעם אחת בשבוע ולהסיר את השומן והעור מהדג לפני האכילה.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp