חוסר פעילות מגביר את הסיכון לטרום סוכרת

חוסר פעילות מגביר את הסיכון לטרום סוכרת

 

סיבה נוספת לקום מהספה: מחקר חדש מצא כי חוסר פעילות גופנית מגבירה את הסיכון לטרום סוכרת, אפילו בקרב אנשים שמשקלם נחשב משקל בריא. המחקר פורסם ב-19 בינואר 2017 בכתב העת American Journal of Preventive Medicine.

מצב טרום סוכרתי עלול להופיע לפני התפתחות סוכרת, כ-25% מהסובלים ממצבי טרום סוכרת יפתחו את המחלה עצמה בתוך 3 עד 5 שנים. האבחון של טרום סוכרת יכול להיעשות באמצעות מספר בדיקות:

  • בדיקת דם של סוכר בצום – תוצאה הנעה בטווח שבין 100-126 מ"ג/דצ"ל מעידה על מצב של טרום סוכרת.
  • העמסת סוכר – תוצאה הנעה בטווח שבין 140-200 מ"ג/דצ"ל מעידה על אי-סבילות לגלוקוז, המורה גם הוא על מצב של טרום סוכרת.
  • בדיקת המוגלובין מסוכרר (HgA1C) – ערך העולה על 5.7% מעיד על טרום סוכרת.

במחקר ניתחו החוקרים נתונים שהתקבלו מלמעלה מ-1,000 איש, בני 20 שנה ומעלה. כול המשתתפים היו בעלי משקל תקין ולא אובחנו בסוכרת. כרבע מהאנשים הפעילים, ולמעלה מ-40% מהאנשים הלא פעילים בני 45 ומעלה, היו במצב טרום סוכרתי או אובחנו במחלת הסוכרת.

לדברי החוקרים המחקר הנוכחי מצא כי אנשים מסוימים בעלי משקל תקין שאינם פעילים סובלים משומן עודף יחסית למסת השריר. במטרה להגיע למשקל בריא אנו נוטים לשים דגש על צריכת קלוריות, משקל, מדד מסת הגוף (BMI)  לעתים על חשבון הפעילות הגופנית.

מצב טרום סוכרתי מגביר את הסיכון לסוכרת ולבעיות בריאותיות אחרות. מסיבה זו, מסכמים החוקרים: "אל תתמקדו רק על מאזני המשקל ותחשבו שהכול תקין. אם אורח החיים שלכם מאופיין בחוסר פעילות – תניעו!".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp