תזונה נכונה

[ad#תפריט בריא ומאוזן]

מכורים לפחמימותמכורים לפחמימות
עד היום לא ידוע על סיבה ספציפית הגורמת לתשוקה לפחמימות או לכל מזון אחר. המדע זקוק למחקרים נוספים על מנת להבין לעומק את מנגנון האכילה. מחקרים רבים מצביעים על כך שירידה ברמות הסוכר בדם…
קרא עוד…

added_sugar-Sלא כדאי להוסיף סוכר
בתזונה היומיומית שלנו קיימים שני סוגי סוכרים: סוכרים טבעיים וסוכרים מוספים.
• סוכרים טבעיים מצויים באופן טבעי במזונות כמו פירות (פרוקטוז) וחלב (לקטוז).
קרא עוד…

פחות נתרן (מלח) - אבל חשוב לא פחות יותר אשלגןפחות נתרן (מלח) – אבל חשוב לא פחות יותר אשלגן
מרבית המזונות הטבעיים מכילים כמות מסוימת של מלח (נתרן), אולם מעל 75% מהנתרן שאנו צורכים מקורו במזונות מעובדים. נתרן עלול לגרום לאצירת נוזלים וכתוצאה מכך לעלייה בלחץ הדם ולהכבדה על פעילות הלב.
קרא עוד… 

acrylamide3-Sמהו אקרילאמיד ואיך מצמצמים את צריכתו?
אקרילאמיד הוא חומר כימי שעלול להיווצר במזונות מסוימים במהלך טיגון, צלייה, קלייה או אפייה בטמפרטורות גבוהות, ו/או למשך זמן ארוך. למרות שאקרילאמיד נמצא במזונות מאז שבני האדם עסקו בטיגון ואפיית מזון, הוא נתגלה רק בשנת 2002.
קרא עוד…

Alcohol_Sאלכוהול – לאזן בין יתרונות לחסרונות
חילוקי הדעות הקשורים ליתרונות ולחסרונות הכרוכים בשתיית אלכוהול קיימים מזה אלפי שנים. עם זאת, קיימת תמימות דעים שיש להתייחס לאלכוהול כמשקה אך גם כרעל – הכול תלוי בעיקר במינון ובדפוסי השתייה.
קרא עוד…

dietary_fiberכמה סיבים תזונתיים צריכים לצרוך ילדים ומתבגרים?
על פי המלצת איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association – AHA),  מגיל שנתיים ואילך יש לשלב בהדרגה את עקרונות הדיאטה של האיגוד; על הדיאטה לכלול: פחות מ- 7% שומן רווי מסך הקלוריות, פחות מ-1% שומן טרנס
קרא עוד…

fat_mythSדיאטה דלה בשומן – סוף למיתוס
מומחי תזונה מביה"ס לרפואה ציבורית שבאוניברסיטת הרווארד מצהירים כי הגיע הזמן לשים קץ למיתוס המזון ה"דל בשומן". הסיבה לכך היא שאין קשר בין אחוז הקלוריות שאתם אוכלים ממקור שומני , שיכול להיות גבוה או נמוך, לסיכון למחלות – מה שכן קובע הוא סוג השומן שאתo אוכלים.
קרא עוד…

תחליפים חכמים דלים בשומן
באמצעות שימוש בתחליפים דלי שומן או ללא שומן ניתן להפוך כל תפריט אהוב לתפריט בריא. התחליפים הבאים יעזרו לכם לקצץ בשומנים רווים, שומני טרנס  וכולסטרול, זאת בשינוי קל, או ללא שינוי כלל בטעם המזון.
קרא עוד…

לכמה קלוריות זקוקים ילדים, מתבגרים ומבוגרים?
הערכה של צריכת קלוריות יומית להבטחת מאזן אנרגטי תקין, כפי שנקבעה ע"י משרד מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). ההערכה בטבלה שלמטה מתייחסת לילדים, מתבגרים ומבוגרים, זכרים ונקבות.
הערכת מספר הקלוריות אף מתחשבת ב-3 דרגות של פעילות גופנית.
קרא עוד…

כיצד לבנות צלחת בריאה?
מומלץ ביותר לשים לב למה שנמצא בצלחת, בכוס או בקערית, לפני שמתחילים באכילה. מזונות כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן ומזונות המכילים חלבון רזה, מכילים את כל רכיבי המזון הדרושים לך, מבלי שתצרוך יותר מידי קלוריות.
קרא עוד…

מזון אורגני – יותר בטוח ומזין?
בעבר ניתן  היה למצוא מזון אורגני בחנויות טבע בלבד אולם כיום הוא חלק בלתי נפרד מכל סופר. עובדה זו יצרה אצל הצרכן דילמה לא קטנה – במי מהם תבחרו?
קרא עוד… 

מונוסודיום גלוטמט – מותר?
מונוסודיום גלוטמט (MSG) שייך למשפחת "משפרי הטעם" – חומרים המגבירים את הטעם ו/או הריח הקיימים של מוצרי מזון – ונחשב למשפר הטעם הנפוץ בעולם.
קרא עוד… 

מהו שומן טרנס?
שומן טרנס נחשב על ידי אחדים מהרופאים לשומן הגרוע ביותר. בניגוד לחומצות שומן אחרות שומן טרנס, או בשמו הנוסף חומצות שומן טרנס, מעלה את רמות הכולסטרול…
קרא עוד… 

חטיפי אנרגיה מומלצים
חטיפי אנרגיה הנם אופנה שהוכנסה לשווקים בשנים האחרונות. יצרני החטיפים מפרסמים אותם במרבית המקרים תחת המסווה של מזון "טבעי"/"בריא"/"דיאטטי".
קרא עוד…

מזון ולישון
מסתבר שהמזון שאנו אוכלים והמשקאות שאנו שותים משפיעים על רמת הערנות או השינה שלנו. מזונות רבים יכולים לעודד שינה בעוד אחרים מפריעים לשינה תקינה.
קרא עוד… 

קניות בריאות
איך בוחרים מזונות עשירים בחלבון, פירות וירקות, לחם ודגני בוקר, מאילו קניות להימנע?
קרא עוד… 

פירות יבשים – בריאים?
ייבוש פירות בשמש היא שיטה עתיקת יומין לשמירה על זמינותם וערכם התזונתי לאורך זמן. כיום שיטה זו כמעט ונעלמה כליל ואת מקומה תופסות שיטות הייבוש התעשייתיות.
קרא עוד… 

שוקולד – בריא?
המונח "שוקולד בריא" נשמע כמו חלום שמתגשם. למרות ששוקולד עדיין לא קיבל את המעמד של "מזון בריא" שמו הטוב הולך לפניו בקצב מואץ. 
קרא עוד… 

צריכת חלב ומוצריו בקרב ילדים ומתבגרים
לילדים ולמתבגרים, צריכת סידן מספקת חיונית להשגת שיא מסת העצם ולהורדת הסיכון לשברים ולאוסטיאופורוזיס בהמשך החיים. צריכה נמוכה של סידן בקרב ילדים ובני נוער היא שכיחה
קרא עוד…

שילוב בשר בקר ועוף בתפריט בריא
בשר ועוף הם מקורות חשובים לחלבון ולרכיבי מזון חשובים אחרים. מאידך, הם גם מקור לשומן לא בריא ולכולסטרול. לרוע המזל, ככל שהבשר טעים יותר הוא גם נוטה להיות שמן יותר.
קרא עוד…

לכמה שומן אני זקוק בתפריט היומי?לכמה שומן אני זקוקה בתפריט היומי?
כמות מומלצת של שומן ביחס לקלוריות,
המלצות להגבלת שומן בתפריט היומי
קרא עוד…

כיצד לקרוא תוויות מזון?
מנת הגשה, אחוז מהקצובה היומית המומלצת, קלוריות, שומן,
כולסטרול, נתרן, פחמימות, סיבים תזונתיים, חלבון, ויטמינים ומינרלים, אילו מזונות מומלץ להגביל ואילו מומלץ להגדיל?
קרא עוד…
סידן ועצםסידן ועצם
חשיבות הסידן, מהו אוסטיאופורוזיס? גורמי הסיכון לאוסטיאופורוזיס, מדוע עלי לדאוג לאוסטיאופורזיס בגילי? מה לעשות למניעת אוסטיאופורוזיס?
קרא עוד…
ג'אנק פודג'אנק פוד
מה מכיל ג'אנק פוד? ג'אנק פוד גורם לאכילה מופרזת,
איזה מזון מהיר בכל זאת להעדיף?
קרא עוד…
מזון בטוח (הגיינה במזון)

מזון בטוח (הגיינה במזון)
מניעת מחלות הקשורות בבטיחות במזון,
כיצד שומרים על בטיחות מזון בפיקניק?
קרא עוד…