פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לסרטן השד

פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לסרטן השד

exercise_cancer

 

 

פעילות גופנית למעלה משעה מידי יום מפחיתה את הסיכון להתפתחות סרטן השד. כך על פי סריקת מחקרים שהוצגה ב-20 למרץ 2014 בכנס של ארגון סרטן השד האירופאי.

סקירה חדשה של 37 מחקרים מצאה כי פעילות גופנית סדירה מועילה לנשים בכל הגילאים ובכל הגדלים. החוקרים נתחו נתונים שכללו למעלה מ-4 מיליון נשים ומצאו כי הנשים הפעילות ביותר הפחיתו את הסיכון לסרטן השד ב-12% בהשוואה לנשים שפעילותן הייתה הנמוכה ביותר.

לדברי ד"ר הילארי דובסון, יו"ר הוועדה המארגנת של הכנס, ממצאים אלו חשובים לכל הנשים, בלי קשר לגילן ולמשקלן. המנגנון המדויק בו פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לסרטן השד אינו ידוע, אולם ממצאים אלו אמורים להגביר את המוטיבציה של נשים לעסוק בפעילות גופנית סדירה.

מחקרים קודמים הראו את ההשפעה המיטיבה של פעילות גופנית על הפחתת הסיכון למחלות לב ולסרטן מסוגים אחרים. לדברי ד"ר דובסון "הוספת סרטן השד, כולל הסוגים היותר אגרסיביים של המחלה, לרשימת המחלות שניתן למנוע באמצעות פעילות גופנית, צריכה לעודד פיתוח של שבילי אופניים ושבילי הליכה, יצירת מתקני ספורט וקידום פעילות גופנית באמצעות קמפיינים חינוכיים".

לטענת מחברי הסקירה, נטילת תחליפי הורמונים מבטלת את ההשפעה המגינה של פעילות גופנית. מאידך, המודעות הציבורית לתופעות הלוואי האפשריים הביאה לירידה משמעותית בשימוש בהן, כך שמספר הולך וגדל של נשים צפויות עדיין ליהנות מההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על הפחתת הסיכון לסרטן השד.

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp