המבורגר ומשקה מתוק – משמין במיוחד

המבורגר ומשקה מתוק – משמין במיוחד

 

משקאות עתירי סוכר בשילוב חלבון גורם לאחסון שומן עודף בגוף. כך על פי תוצאות מחקר שפורסם ב-20 ביולי 2017 בכתב העת BMC Nutrition.

לצורך המחקר גויסו 27 מבוגרים בריאים ששהו ב"חדר מטבולי" אטום בו עקבו בקפידה אחר כמות החמצן בנשימה וכמות דו-תחמוצת הפחמן בנשיפה. כמו כן, נלקחו דגימות שתן. שלושת המשתנים הללו שמשו את החוקרים בחישוב כמות החומרים המזינים בהם הגוף השתמש והקלוריות הנשרפות בכל רגע נתון.

המשתתפים שהו יומיים מלאים בחדר האטום. ביום הראשון הם אכלו שתי ארוחות שהכילו 15% חלבון וביום השני שתי ארוחות שהכילו 30% חלבון. הארוחות כללו לחם, חזיר, גבינה צהובה, תפוחי אדמה וחמאה. כל אחת מהארוחות כללה 17 גרם שומן ו-500 קלוריות.

בכל יום הוסף לדיאטה משקה דובדבנים מתוק לארוחה הראשונה ומשקה דובדבנים ללא סוכר בארוחה השנייה.

המשקה הממותק גרם להפחתה של 8% בחמצון השומן. חמצון שומן הוא התהליך בו מתחילות מולקולות השומן להתפרק. יתירה מזאת, המשקה הממותק שנצרך עם ארוחה שכללה 15% חלבון גרם להפחתה של 7.2 גרם בחמצון השומן, בעוד שאותו משקה שנצרך עם ארוחה שכללה 30% חלבון גרם להפחתה של 12.6 גרם בחמצון השומן.

עוד נמצא במחקר כי הנחקרים לא שרפו שליש מהקלוריות שמקורם במשקה הממותק.

החוקרים סבורים כי העמסת-יתר של פחמימות במשקה הממותק עלולה להפחית את צרכי הגוף בניצול השומן למטרות אנרגיה – זאת משום שקשה יותר לשרוף שומנים בהשוואה לסוכרים.

לדברי החוקרת הראשית, שנון קספרסון, חוקרת ביולוגית במשרד החקלאות האמריקאי, לגוף קל יותר להשתמש בפחמימות כמקור לאנרגיה והוא יעדיף להשתמש בו ראשון. השומן שאינו נשרף נוטה להצטבר בגוף האדם כמו בבטן או בירכיים.

דרושים מחקרים נוספים על מנת לאשש את תוצאות המחקר הנוכחי. עם זאת, מומלץ לאנשי מקצוע המייעצים בנושא ירידה במשקל לעודד אנשים להימנע משילוב של משקאות ממותקים עם ארוחות עשירות בחלבון.

לדברי קספרסון, דרושים מחקרים נוספים שיסבירו מדוע תוספת חלבון בארוחה גורמת לירידה בכמות שרפת השומן.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp