סמנים בדם עשויים לסייע לירידה במשקל

סמנים בדם עשויים לסייע לירידה במשקל

 

ניתן לחזות את ההצלחה בירידה במשקל על פי מדידת רמת הסוכר ו/או האינסולין בצום. כך על פי מחקר שהוצג בכנס ה-77 של האגודה האמריקנית לסוכרת שנערך בסאן דייגו ב-11 ביוני 2017. המחקר פורסם ב-7 ביולי 2017 בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition.

במחקר נלקחו נתונים מ-6 מחקרים קליניים שעסקו בדיאטות שונות שנועדו לשפר את התזונה. בניתוח הממצאים עולה כי רמות האינסולין והגלוקוז בצום היוו מדד להצלחת הירידה במשקל והשמירה עליו לאורך זמן.

דיאטה עשירה בירקות, פירות ודגנים מלאים נמצאה יעילה לירידה במשקל ולשיפור הסמנים לסוכרת בדם, עבור מרבית האנשים המאובחנים כטרום סוכרתיים (השלב בו רמת הסוכר בדם נמצאת מעל לטווח הנורמה, אך עדיין לא מוגדרת כסוכרת). לאנשים שאובחנו בסוכרת מסוג 2, דיאטה עשירה בשומנים בריאים מן הצומח (כמו שמן זית, אבוקדו) סייעה לירידה במשקל ולשיפור הסמנים בדם. על צריכת הפחמימות והשומנים להיות מותאמת לרמות הסוכר/אינסולין בדם. הדיאטות נמצאו יעילות גם ללא צורך בהגבלת סך הקלוריות.

לדברי החוקר הראשי, ד"ר ארן אסטרופ, היופי במחקר זה הוא בפשטותו. השימוש ברמות הגלוקוז ו/או האינסולין בצום כסמן ביולוגי, מאפשר פרשנות חדשה של נתונים ממחקרים קודמים רבים שעשויים להוביל לפריצת דרך בתזונה מותאמת אישית.

לסיכום, טוען ד"ר אסטרופ, גישה תזונתית מותאמת אישית המבוססת על סמנים ביולוגיים של הפרט, תוביל לירידה יעילה יותר במשקל ולהצלחה בשמירה עליו לאורך זמן. אוניברסיטת קופנהגן תמשיך לשתף פעולה עם מחברי המחקר ומומחים אחרים כדי לקדם את המחקר הנוכחי ולעזור למצוא פתרונות עבור אנשים ברחבי העולם אשר נאבקים בעודף משקל.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp