מחקר ענק – הקשר בין צריכת יוגורט לבריאות העצם

מחקר ענק – הקשר בין צריכת יוגורט לבריאות העצם

 

המחקר התצפיתי הגדול ביותר שנערך עד היום בנושא הקשר בין צריכת מוצרי חלב לבריאות העצם מצא, כי צריכה מוגברת של יוגורט הייתה קשורה לצפיפות עצם גבוהה יותר וסיכון מופחת לדילול העצם (אוסטאופורוזיס) בקרב נשים וגברים. המחקר התפרסם בשנת 2017 בכתב העת Osteoporosis International.

אוסטיאופורוזיס היא מחלה המאופיינת בירידה בחוזק העצם ובסיכון מוגבר לשברים.

המחקר כלל 1,057 נשים ו-763 גברים שעברו הערכה של צפיפות העצם, ו-2,624 נשים ו-1,290 גברים שעברו הערכה של בריאות העצם על פי תפקודם הפיזיולוגי. מידע על צריכת היוגורט התקבל ממילוי שאלונים כאשר הקטגוריות כללו: אף פעם, צריכה של 2-3 פעמים בשבוע ולמעלה ממנת יוגורט אחת ליום. גורמים נוספים שנבדקו כללו, צריכת יומיומית של מוצרי חלב אחרים, בשר, דגים, עישון ואלכוהול שלהם השפעה על בריאות העצם.

בהשוואה לנשים שצרכו את הכמות הנמוכה ביותר של יוגורט, לנשים שצרכו את הכמות הגבוהה ביותר צפיפות העצם בירך הייתה גבוהה ב-3.1-3.9%. כמו כן, ניכר שיפור בתפקוד הפיזי שהיה גבוה ב-6.7%. בקרב הגברים שצרכו את הכמות המרבית של יוגורט, הסמן הביולוגי של פירוק העצם היה נמוך ב-9.5% לעומת אלו שצרכו את הכמות הנמוכה ביותר.

כאשר נלקחו בחשבון כל הגורמים המשפיעים על צפיפות העצם נמצא כי בקרב הנשים, כל מנה נוספת של יוגורט נקשרה לסיכון נמוך ב-31% לאוסטאופניה  (מצב בו צפיפות העצם נמוכה מהצפיפות הנורמלית. דרגה פחות חמורה מאוסטאופורוזיס) וב-39% לאוסטאופורוזיס. בקרב הגברים נמצא סיכון נמוך ב-52% לאוסטאופורוזיס.

לדברי החוקרת הבכירה, ד"ר מרים קייסי, תוצאות המחקר הנוכחי מצביעות על קשר מובהק בין בריאות העצם לבין צריכה של מוצר מזון פשוט וזול יחסית. מה שנדרש כעת הוא אימות התצפיות הללו בניסויים אקראיים מבוקרים במטרה להבין את המנגנונים הפועלים ביוגורט וגורמים להשפעתו המיטבית.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp