שתייה מרובה של קפה – גם של בן הזוג – מגבירה את הסיכון להפלות

שתייה מרובה של קפה – גם של בן הזוג – מגבירה את הסיכון להפלות

coffee-pregnancy

 

אישה הרה, או בן זוגה, השותים למעלה מ-2 כוסות משקה המכיל קפאין ליום שבועות מספר לפני הכניסה להיריון, מגבירים את הסיכון להפלות. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-24 במרץ 2016 במהדורה המקוונת של כתב העת Fertility and Sterility.

מחקרים בעבר הראו את הקשר בין צריכת משקאות המכילים קפאין לבין סיכון מוגבר להפלות. החידוש במחקר הנוכחי הוא, שגם לבני הזוג השותים משקאות המכילים קפאין השפעה על הגברת הסיכון.

החוקרים השתמשו בנתונים שהתקבלו ממחקר שנערך בטקסס ובמישיגן בשנים 2005-2008. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין מידת הפוריות, סגנון חיים וחשיפה לכימיקלים סביבתיים. החוקרים נתחו גורמים שונים הקשורים לאורח חיים (עישון, נטילת תוספי תזונה, וצריכת משקאות המכילים קפאין) בקרב זוגות המצפים ללידה. המעקב נערך מן השבועות הראשונים שלפני ההתעברות ועד לשבוע השביעי להיריון. הקבוצות כללו 344 נשים בהיריון ומתוכן 28 הסתיימו בהפלה.

בניתוח תוצאות המחקר נמצא כי הסיכון להפלות היה כמעט כפול לנשים בגילאים 35 ומעלה. לדברי החוקרים ניתן להסביר את התופעה בגילם "המבוגר" של הזרעים והביציות, או בחשיפה ממושכת יותר לזיהומים סביבתיים.

נשים או גברים  ששתו למעלה מ-2 משקאות המכילים קפאין ליום, היו בסיכון מוגבר ב-74% להפלה. מידת הסיכון להפלה היה זהה בגברים ובנשים.

לדברי החוקרת הראשית, ד"ר קתרין ספרה, מחקר זה מראה קשר אפשרי בין צריכת קפאין להפלות אך אינו מוכיח שקפאין גורם להפלות. זהו מחקר תצפיתי ולכן לא ניתן להוכיח סיבה ותוצאה. חשוב לזכור שקפאין מצוי גם בתה, קולה, שוקולד ובמשקאות וחטיפי אנרגיה.

מכל מקום, מומלץ לנשים וגברים המתכננים להיכנס להיריון להפחית בשתיית משקאות ובצריכת מזונות המכילים קפאין.

ממצא חשוב נוסף שהתברר במחקר הוא שנשים שנטלו מולטי-ויטמינים לפני ההתעברות ובשלבי ההיריון הראשונים, היו בסיכון מופחת של 79% להפלות.

לדברי ד"ר ספרה, מומלץ לנשים המנסות להיכנס להיריון ליטול מולטי-ויטמינים מידי יום במטרה להפחית את הסיכון להפלות.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp