האם מזון מהיר עלול לחשוף אנשים לכימיקלים מסוכנים?

האם מזון מהיר עלול לחשוף אנשים לכימיקלים מסוכנים?

fast-food-chemicals

 

צריכה מרובה של מזון מהיר עלולה לחשוף אנשים לרמות גבוהות בשתן של תרכובות הקשורות לפלסטיק. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-13 באפריל 2016 במהדורה המקוונת של כתב העת Environmental Health Perspectives.

אכילת מזון מהיר עלולה לחשוף את האדם לקבוצה של כימיקלים מסוכנים בשם פטלטים. תעשיית המזון משתמשת בפטלטים ליצירת פלסטיק גמיש וכמות נכבדה מהם ניתן למצוא באריזות מזון ובמכונות לייצור מזון.

מחקרים הראו כי פטלטים עלולים לפגוע בהתפתחות מערכת הרבייה בגברים, ולגרום למומים מולדים, בעיות התנהגות בילדים, ומחלות כרוניות בתקופת הילדות (לדוגמה, אסטמה).

פטלטים עלולים לחדור למזון בתהליך העיבוד. כמו כן עלולים הפטלטים באריזות הפלסטיק להיספג במזון המאוחסן בהם, הן לפני הבישול והן בעת ההגשה.

החוקרים סקרו נתונים מ-8,900 איש שהשתתפו במשאל קבוע על בריאות ותזונה שנערך על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן. המשתתפים מלאו שאלון מפורט שהתייחס לתזונה שלהם במהלך 24 השעות האחרונות, כולל צריכה של מזון מהיר. בדיקת שתן לאבחון תוצרי הפירוק של פטלטים נערכה לכל המשתתפים.

החוקרים הגדירו מזון מהיר כמזון שהוגש במסעדה ללא מלצר/ית. מזונות ארוזים או מזונות שנועדו למשלוח (כמו פיצה), נכללו בקטגוריה של מזון מהיר.

אנשים שצרכו למעלה מ-25% מסך הקלוריות ביום ממזון מהיר נחשבו לצרכנים "כבדים" של מזון מהיר.

במחקר נמצא התאמה בין כמות המזון המהיר שנצרכה לבין החשיפה לפטלטים; באנשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של מזון מהיר נמצאו בשתן תוצרי פירוק של פטלטים שהיו גבוהים ב-24% וב-40% (בשני תוצרי פירוק שונים), בהשוואה לאלו שלא צרכו מזון מהיר במהלך 24 השעות האחרונות.

דגנים ובשר היו המזונות שתרמו את החשיפה הגדולה ביותר לפטלטים. דגנים כוללים מגוון רחב של כמו לחם, עוגות, פיצה, אורז, אטריות ועוד.

שאנה סוואן, פרופסור למיילדות וגינקולוגיה בבית הספר לרפואה מאונט סיני בניו יורק, ממליצה למזער ככל האפשר את החשיפה למזון מעובד. הפלטפורמה המזוהה ביותר עם מזונות מעובדים הן מסעדות המזון המהיר שאינן משתמשות כלל במזון טרי. "על מנת למנוע את הסיכון לפגיעה בעובר מומלץ לנשים הרות לצמצם, או להסיר לחלוטין, מזון מהיר מהדיאטה. התקופה המסוכנת ביותר היא בשלבי ההיריון הראשונים".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp