מזון מהיר

מזון מהיר

[ad#מזון מהיר]

כמה עובדות על מזון מהיר     מזון מהיר גורם לאכילה מופרזת       זהירות התקשורת אורבת!

 

כמה עובדות על מזון מהיר:
מי לא אוהב המבורגר, צ'יפס, פלאפל, פיצה – שיצביע!
כל אלה נמנים על המזון הנקרא היום "מזון מהיר" או "ג'אנק פוד" (ג'אנק = זבל).
מזון מהיר שונה מאוד מהמאכלים אותם מכינים בבית:
 דל יותר בסיבים תזונתיים
 מכיל יותר מידי שומן, בעיקר שומן טרנס.
 מכיל יותר קלוריות
 מכיל יותר סוכר
 מכיל יותר מלח
אכילה של מזון מהיר כחלק מן התפריט היומי הוא אחד הגורמים העיקריים לכך שאחוז הילדים השמנים בישראל עולה מידי שנה. השמנה בגיל צעיר עלולה לגרום לבעיות בריאותיות בשנים מאוחרות יותר. בין הבעיות הנפוצות של השמנת יתר: מחלות לב, סוכרת, יתר לחץ דם ועוד…


מזון מהיר גורם לאכילה מופרזת
מזון מהיר אינו משביע וזוהי סיבה נוספת להפחית ככל האפשר באכילת מזון מהיר.
מחקרים הראו שאם אוכלים מזון מהיר התיאבון מתגבר וזמן קצר לאחר מכן נעשים שוב רעבים.
הסיבה לכך היא שהמזונות הם דלים מאוד בסיבים תזונתיים (שכידוע גורמים להרגשה של שובע לאורך זמן).  המזונות מכילים קמח או עמילן מעובד שגורם לעלייה ברמות האינסולין  בגוף וכתוצאה מכך להרגשה של רעב במקום להרגשה של שובע.
רשתות המזון המהיר מודעים כיום לנזק הנגרם לבריאות כתוצאה מעודפי הסוכר, השומן, הקלוריות והמלח והן משתדלות לכלול בתפריט יותר ירקות ופירות ולהפחית את רמות השומנים בתפריט.  יחד עם זאת חשוב לזכור שהמזונות העיקריים המוגשים ברשתות אלו כמו בורגר, נאגטס ופיצה, עדיין מכילות כמות רבה מידי של שומן ומלח.


זהירות התקשורת אורבת!
על פי מחקרים עדכניים שנערכו בארה"ב, נמצא כי לאמצעי התקשורת ובהם לפרסומות משודרות ומועברות לילדים בטלוויזיה ובאינטרנט, השפעה רבה על מגיפת ההשמנה של הילדים בעולם. בארץ אישרה הכנסת סעיף שיגביל את פרסום מאכלי הג'אנק פוד בישראל. על פי החוק, יחויבו המפרסמים לפרסם אזהרות באשר לאכילה מופרזת של המזון אותו הם מפרסמים. כמו כן, יידרשו החברות לציין את הכמות המומלצת לצריכה יומית בריאה ומאוזנת של מוצר המזון, לא להציג מידע מטעה או לא מדויק על הערך התזונתי של המוצר, לא לרמוז או לטעון כי מזון מסוים מהווה תחליף לפירות, ירקות או מזון בריא אחר, או לייחס למזון סגולות ריפוי שלא הוכחו באופן מדעי.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp