מומחים: אל תבזבזו את כספכם על מולטי ויטמין

מומחים: אל תבזבזו את כספכם על מולטי ויטמין

multi-vitamins

 

 

שלושה מחקרים חדשים מצאו כי נטילת מולטי ויטמין יומי אינה תורמת לשיפור בריאותנו, ועורכי המחקר דוחקים באנשים להפסיק את השימוש בתוספי מזון. המחקר התפרסם ב- 17 בדצמבר 2013, ב- Annals of Internal Medicine.

 

במחקר הראשון השתתפו כ-6,000 רופאים בגיל 65 ומעלה. חלקם נטלו כמוסת מולטי ויטמין מידי יום, וחלקם נטלו כמוסת דמי. מידי מספר שנים נערכו למשתתפים שאלונים לבדיקת הזיכרון. בתום 12 שנים לא נמצא שום הבדל בין הקבוצות.

 

במחקר השני השתתפו 1,700 שהחלימו מהתקף לב. חלקם קיבלו הזרקה תוך ורידית של ויטמינים ומינרלים במינונים גבוהים, וחלקם קבלו כמוסות דמי. לאחר 55 חודשים נבדקו המדדים הבאים: מספר מקרי המוות, התקף לב שני, שבץ, אפיזודות של כאבים חמורים בחזה, ואירועים שהצריכו פתיחת עורקים חסומים. לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות.

 

המחקר השלישי היה למעשה סקירה של 27 מחקרים שבוצעו בעבר בנושא נטילת ויטמינים ומינרלים. במחקרים אלו לקחו חלק למעלה מ-450,000 איש. תוצאות הסקירה הראו שאין שום תועלת בנטילת תוספי מזון למניעת מחלות לב. כמו כן נמצא, כי תוספי המזון אינם מאריכים את תוחלת החיים ואינם מונעים מוות מסיבות שונות. נמצא יתרון קטן, ולא משמעותי, בהפחתת הסיכון למחלות סרטניות.

 

לדברי כותבי מאמר המערכת, ההסתברות להשפעה משמעותית בנטילת תוספי מזון היא כל כך קטנה, שהגיע הזמן להפסיק ולבזבז כספים על מחקרים המחפשים עדויות לתועלת כלשהי.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp