יש יתרונות בשתיית קפה

יש יתרונות בשתיית קפה

יש יתרונות בשתיית קפה

 

 

לקפה שרובנו נוהגים לשתות יש מלבד "זריקת המרץ" להמשך היום, גם יתרונות בריאותיים. כך לדברי ג'ואן בלייק, דוברת האקדמיה האמריקאית לתזונה ודיאטה. שתיית קפה (במידה כמובן), עשויה להגביר את היכולת הקוגניטיבית, לגונן מפני מחלות שונות ולהיות אמצעי נוסף לשתיית חלב – מקור חשוב לסידן.

שתיית קפה נפוצה מאוד בעולם המערבי ומסיבה זו הוא נחשב לאחד המקורות הגדולים ביותר של נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים) בתזונת האדם. בשנת 2009 פורסם בכתב העת Archive of Internal Medicine מחקר שמצא כי בקרב אנשים ששתו יותר כוסות קפה ביום – כולל קפה נטול קפאין – נצפתה ירידה בסיכון לסוכרת מסוג 2. חשוב להדגיש כי מלבד נוגדי החמצון הקפה מכיל רכיבים תזונתיים אחרים כמו אשלגן, ניאצין, ויטמין E ומגנזיום. שעשויים לתרום להפחתת הסיכון לסוכרת.

לדברי הדיאטנית ג'ואן בלייק "היתרון בממצאים אלו הוא שאנשים יכולים להמשיך וליהנות משתיית קפה" אולם מדגישה כי יש להקפיד על כמויות הקפה וכמות הסוכר והחלב שמתווספים אליו. בנוסף, מומלץ להגביר את ההשפעה המיטיבה של הקפה באמצעות הוספת קינמון, שעשיר בנוגדי חמצון ובפוליפנולים.
מה נחשב לשתייה מופרזת של קפה? לדברי בלייק שתייה  של 3 כוסות קפה ביום נחשבת לשתייה מתונה. שתיית קפה אינה גורמת לעלייה בלחץ הדם, מחקרים הראו שבמקרים מסוימים היא גורמת לעלייה קצרת-טווח בלחץ הדם. קיימות קבוצות אוכלוסין שרגישות יותר לשתיית קפה, כמו אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, קשישים ונשים הרות ומיניקות.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp