פעילות גופנית ומיומנויות חשיבה בילדים

פעילות גופנית ומיומנויות חשיבה בילדים

 

kids_exercise

משקל ופעילות גופנית משפיעים על מיומנות החשיבה והלמידה בקרב ילדים. כך על פי מחקר שהתפרסם בנובמבר 2015 במהדורה המקוונת של כתב העת Pediatric Exercise Science.

החוקרים בדקו 45 ילדים בגילאים 7-11 שהיו במשקל תקין, 24 מהם עסקו בפעילות גופנית. ילדים נחשבו פעילים אם השתתפו בפעילות מאורגנת כגון שחייה, התעמלות, כדורגל או ריקוד למעלה משעה בשבוע. המחקר כלל גם 45 ילדים שסבלו מעודף משקל ולא עסקו בפעילות גופנית.

כצפוי, בילדים הפעילים במשקל נורמלי נמצא אחוז נמוך יותר של שומן וקצב לב נמוך יותר במנוחה, בהשוואה לילדים בעלי עודף משקל שאינם פעילים. יתירה מזאת, החוקרים מצאו כי ילדים בעלי משקל תקין שעסקו בפעילות גופנית הצליחו יותר במבחנים מנטליים – כמו תכנון ותשומת לב – בהשוואה לקבוצה הלא-פעילה.

לדברי מחבר המחקר, לפעילות גופנית הייתה השפעה גם על ילדים במשקל תקין. עובדה זו מחזקת ההנחה לפיה פעילות גופנית השפעה על תפקודי המוח. החדשות הטובות הן שמעט עזרה מהמשפחה וסביבת בית הספר עשויה לשפר את רמת הפעילות הגופנית בילדים.

בעתיד, ציינו החוקרים, על המחקרים לכלול גם ילדים בעלי עודף משקל העוסקים בפעילות גופנית ולבחון כיצד משפיעה הפעילות על הכישורים המנטליים שלהם.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp