תזמון האכילה – המפתח לקשר בין דגים לאסטמה

תזמון האכילה – המפתח לקשר בין דגים לאסטמה

 

 

 

 

 

אלפי ילדים מהולנד שאכלו דגים בין הגילאים 6 חודשים ושנה היו בסיכון מופחת לפתח תסמינים הדומים לאסתמה בתקופה מאוחרת יותר. המחקר התפרסם ב-12 בנובמבר 2012 במהדורה המקוונת של הירחון Pediatrics.

החשש מאלרגיה לדגים מונע מהורים ורופאים לכלול דגים בדיאטה של תינוקות. עם זאת, כמה מחקרים שנעשו בעבר הראו, כי צריכת דגים במהלך ההיריון, או צריכת דגים ע"י תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם, עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות אסתמה.

החוקרים סרקו מידע תזונתי ובריאותי של 7,210 ילדים שנולדו בשנים 2006-2002 ברוטרדם. סיכון מופחת לצפצופים בנשימה נצפו בכ-36% מהילדים שאכלו דגים בין 6 חודשים לשנה. הסיכון לתסמינים אלו בתינוקות שאכלו דגים לפני גיל 6 חודשים היה זהה לאלו שאכלו דגים אחרי גיל שנה.
ד"ר ברנרד קיניין, שעמד בראש המחקר, טוען כי ניתן להסביר את הסיכון המופחת שנצפה בין 6 חודשים לשנה בכך שהמערכת החיסונית בשלב זה מפותחת דיה.

במחקר לא נמצא קשר בין כמות הדגים שנאכלו להפחתת הסיכון. המשמעות היא שגם אכילה של כמות קטנה יכולה לעזור. ד"ר ברנרד טוען כי עובדה זו מעודדת משום שהיא מפחיתה את הסיכון להרעלת כספית. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים שיאמתו את הממצאים שנמצאו במחקר זה.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp