רמות כולסטרול ועונות השנה

רמות כולסטרול ועונות השנה

cholesterol_seasons

 

 

מחקר חדש שנערך בברזיל מצא שרמות הכולסטרול בדם משתנות באופן משמעותי בעונות שונות של השנה. תוצאות המחקר הוצגו לאחרונה בכנס המדעי השנתי של הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה.

מחקרים קודמים הראו כי מספר התקפי הלב ומקרי המוות כתוצאה ממחלות לב גדל באופן משמעותי בחודשי החורף. חוקרים בברזיל בדקו האם הכולסטרול – שהוא גורם סיכון ידוע למחלות לב וכלי דם – משתנה גם הוא בהתאם לעונות השנה.

במחקר נבדקו ערכי השומנים בדם של  227,359 איש שביקרו במרפאות בברזיל בין השנים 2008-2010. במחקר נמצא כי רמות הכולסטרול "הרע" (LDL  כולסטרול) עלו ב-7 מ"ג בתקופת החורף בהשוואה לתקופת הקיץ. לעומת זאת, פרופיל השומנים היה שונה לגמרי בחודשי הקיץ; רמות הכולסטרול "הטוב" ורמות הטריגליצרידים עלו -9%  וב-5%  בהתאמה.

ד"ר פיליפ מורה, שעמד בראש המחקר, טוען כי כפי הנראה במדינות בהם הבדלי הטמפרטורה בחודשי החורף והקיץ הם קיצוניים יותר, יימצאו הבדלים משמעותיים יותר ברמות הכולסטרול. שינויים במזג האוויר מלווים גם בשינויים באורח החיים. לדוגמה, בחורף אנשים נוטים לאכול יותר ולעסוק פחות בפעילות גופנית. כמו כן, החשיפה לקרני השמש היא קטנה יותר וכתוצאה מכך רמות ויטמין D נמוכות יותר. מחקרים הראו שוויטמין D משפר את היחס בין הכולסטרול "הרע" לכולסטרול "הטוב".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp