יתר-לחץ-דם וויטמין D

יתר-לחץ-דם וויטמין D

blood_pressure

 

רמות נמוכות של ויטמין D עלולות לגרום ליתר-לחץ-דם. כך על פי תוצאות המחקר הגנטי גדול ביותר שנעשה עד היום שהראו קשר של סיבה-תוצאה בין השניים. המחקר הוצג בתחילת יוני 2013 בכנס השנתי של החברה האירופאית לגנטיקה של האדם (The European Society of Human Genetics).

במחקר נאסף מידע מ-35 מחקרים, 155,000 אנשים, ומרכזים רפואיים רבים באירופה ובצפון אמריקה. החוקרים השתמשו בסמנים גנטיים מתקדמים שיכולים להוכיח סיבה ותוצאה. .בניתוח התוצאות נמצא כי אנשים שלהם רמות גבוהות של ויטמין D בדם היו בסיכון מופחת לפתח יתר-לחץ-דם; כל עלייה של 10% ברמות ויטמין D בדם, הביאה להפחתת הסיכון ליתר-לחץ-דם ב-8.1%.

לדברי החוקרים רמות נמוכות של ויטמין D הן תופעה נפוצה בעולם המערבי. אחד הגילויים הידועים של המחסור בוויטמין D הוא רככת העצמות בילדים, מחלה בה המחסור גורם לעצמות הארוכות להיחלש ולהתקפל. מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות מצאו שלוויטמין D השפעות מיטיבות בתחומי בריאות אחרים, שאינם קשורים ישירות לבריאות העצם.

מחקר זה מספק ביסוס אמין להנחה שניתן למנוע מקרים מסוימים של מחלות לב וכלי דם באמצעות צריכת ויטמין D – באמצעות תוסף מזון או מזונות עשירים בוויטמין D.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp