איזו פעילות מומלצת לירידה במשקל?

איזו פעילות מומלצת לירידה במשקל?

exercise-types

 

קיימת תמימות דעים בקרב מומחי הרפואה והתזונה (ובציבור בכללותו) כי הדרך היעילה ביותר לירידה במשקל היא שילוב בין שינויים בתזונה לפעילות גופנית. עם זאת, קיימים חילוקי דעות באשר לסוגי הפעילות המומלצים – אימוני כוח, סיבולת או שילוב של שניהם.

מחקר קליני חדש שהתפרסם באפריל 2015 בכתב העת Journal of Applied Phsiology מצא, כי סוג הפעילות הגופנית הוא פחות חשוב ממה שהניחו בעבר. מטרת המחקר הייתה לבדוק האם לדיאטה דלת-קלוריות המשולבת עם סוגים שונים של פעילות גופנית (אימוני כוח, אימוני סיבולת לב-ריאה, או ההמלצות הנהוגות במדינה על פעילות גופנית שבועית) ישנה השפעה שונה על משקל ומבנה הגוף.

צוות המחקר עקב במשך 22 שבועות אחר 96 איש שסבלו מהשמנת-יתר (48 גברים ו-48 נשים) בגילאים 18-50. כל המשתתפים צרכו דיאטה דלת קלוריות דומה. מספר הקלוריות בדיאטה הופחת ב-30% לכל משתתף בהתאם למספר הקלוריות ששרף בכל יום.

בנוסף לדיאטה, חולקו המשתתפים באקראי לשלוש קבוצות שלכל אחת מהן הותאמה תכנית אימונים שונה; סיבולת לב-ריאה (ריצה, רכיבה על אופניים, הליכון), תרגילי כוח בלבד (תרגילים שונים עם משקולות), שילוב של אימוני כוח וסיבולת. המשתתפים ביצעו את האימונים 3 פעמים בשבוע משך הפעילות ועצימותה היו זהים לכל הקבוצות. כמו כן, הומלץ למשתתפים לבצע פעילות גופנית בעצימות בינונית במשך 30-60 דקות ברוב, או בכל, ימות השבוע, ללכת במקום לנסוע במכונית, לעלות במדרגות במקום במעלית, ולעשות שינויים נוספים באורח החיים במטרה להגדיל את זמן הפעילות הגופנית היומית.

התוצאות היו מפתיעות – לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות השונות. כל המשתתפים בקבוצות האימון השונות זכו בתוצאות חיוביות שכללו ירידה משמעותית במשקל הגוף, במדד מסת הגוף (BMI), ועלייה במסת הגוף הרזה.

לדברי החוקרים, מחקר זה מראה כי כאשר דבקים בדיאטה דלת קלוריות, לתכניות אימון שונות השפעה זהה על משקל ומבנה הגוף. יש לשים דגש על הוספת פעילות גופנית לדיאטה מהבחינה הבריאותית "קלוריה אחת שנשרפת בפעילות גופנית אינה דומה לקלוריה אחת שלא נאכלה".

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp