הקשר בין נטילת מולטי וויטמינים בהיריון לאוטיזם

הקשר בין נטילת מולטי וויטמינים בהיריון לאוטיזם

 

נטילת מולטי וויטמינים במהלך ההיריון עשויה להפחית את הסיכון של הילד לפתח אוטיזם, כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם ב-4 באוקטובר 2017 בכתב העת BMJ.

הפרעות בספקטרום האוטיסטי כוללות תפקוד לקוי בתחומים כמו אינטראקציה חברתית, תקשורת, תחומי עניין והתנהגות. ההערכה כיום היא שבארה"ב 1 מתוך 68 איש סובל מהפרעה בספקטרום האוטיסטי – ההפרעה נפוצה יותר בקרב בנים.

מומחים מאמינים כי האוטיזם נגרם כתוצאה משילוב בין גורמים גנטיים וסביבתיים. ההנחה היא שההפרעה מתחילה עוד ברחם, ולדיאטה של ​​האם במהלך ההיריון עלולה להיות השפעה.

לצורך המחקר נאספו נתונים מ-273,107 אימהות וילדים משטוקהולם, שוודיה. הילדים נולדו בין השנים 1996 ל-2007 והיו במעקב מגיל 4 עד גיל 15 שנים.

בביקור הראשון של האימהות, לפני הלידה, הן דווחו על נטילת תוספי תזונה הכוללים חומצה פולית, ברזל ומולטי וויטמינים.

תוצאות המחקר הראו כי השימוש במולטי ויטמין, עם או בלי תוספת ברזל או חומצה פולית, היה קשור לסיכון מופחת יותר ב-30% להתפתחות אוטיזם אצל ילדים, בהשוואה לאימהות שלא נטלו כלל מולטי וויטמין.

במחקר לא נמצא קשר בין נטילת חומצה פולית וברזל להפחתת הסיכון להפרעות בספקטרום האוטיסטי.

לדברי החוקרת הראשית, אליזבת דווילביס, זהו מחקר תצפיתי, ולא מחקר של סיבה ותוצאה. יתכן כי נשים הנוטלות מולטי ויטמין במהלך ההיריון עסקו  גם בהתנהגויות בריאותיות אחרות, אשר מסבירות את הסיכון המופחת לאוטיזם – וממחקר תצפיתי יחיד לא ניתן להמליץ באופן גורף לנשים הרות על נטילת מולטי וויטמינים להפחתת הסיכון לאוטיזם. כמו כן, מדגישה דווילביס, במחקר לא נבחנו המולטי וויטמינים הספציפיים אותן נטלו הנשים, העיתוי או המינונים.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp