סוכרת – מזונות-על מומלצים

סוכרת – מזונות-על מומלצים

 

 

האגודה האמריקאית לסוכרת ממליצה על עשר מזונות-על (superfoods) לחולים בסוכרת. לכל המזונות מדד גליקמי נמוך והם מספקים רכיבי מזון שחסרים בדרך כלל בדיאטה המערבית:
– סידן
– אשלגן
– סיבים תזונתיים
– מגנזיום
– ויטמינים A (בצורת קרוטנואיד), C ו-E.

שעועית לבנה
השעועית עשירה מאוד בסיבים תזונתיים; 1/2 כוס שעועית מספקת 1/3 מהכמות המומלצת של סיבים ליום. השעועית היא גם מקור מצוין למגנזיום ואשלגן.
השעועית נחשבת לירק עמילני, אולם יש לזכור כי 1/2 כוס שעועית מספקת חלבון בכמות שווה לזו המצויה ב-30 גרם בשר, ללא תוספת השומן הרווי. במידה שאתם קצרים בזמן, אפשר להשתמש בשימורי שעועית, אולם הקפידו לסנן את הנוזל כדי להיפטר מעודף מלח.

ירקות בעלי עלים ירוקים כהים
תרד, עלי מנגולד וכרוב דלים מאוד בפחמימות ובקלוריות ואפשר למעשה לאכול אותם חופשי.

פירות ממשפחת פרי הדר
אשכולית, תפוז ולימון עשירים בויטמין C ובסיבים תזונתיים.

פירות נוספים
דובדבנים, תותים ואוכמניות. הם מכילים כמות נדיבה של נוגדי-חמצון, ויטמינים וסיבים תזונתיים. לקינוח אפשר להכין מקפא של תותים/דובדבנים/אוכמניות בתוספת יוגורט דל שומן.

עגבניות
עגבנייה טרייה או מבושלת מספקת רכיבי תזונה חיוניים כמו ויטמין C, ברזל וויטמין E.

דגים עשירים בחומצת אומגה-3
דג הסלמון הוא אחד הדגים העשירים בחומצת השומן אומגה-3. הימנעו מאכילת סלמון מטוגן ו/או מצופה בפירורי לחם. ההמלצה היא על אכילת 250-180 גרם דג בשבוע.

דגנים מלאים
דגנים מלאים מכילים סובין, נבט וגרעין. דוגמאות לדגנים מלאים: שעורה, אורז מלא, בורגול, דוחן, זרעי פשתה, כוסמת וקינואה. דגנים מלאים עשירים במגנזיום, כרום, אשלגן, חומצות שומן מסוג אומגה-3, חומצה פולית וסיבים תזונתיים.

אגוזים, שקדים, פיסטוקים ופיצוחים נוספים
מכילים שמנים בריאים התורמים גם לתחושת שובע. כמו כן, הם עשירים במגנזיום ובסיבים תזונתיים. אגוזי מלך וזרעי פשתן עשירים גם בחומצת השומן אומגה-3.

מוצרי חלב דלים בשומן
מוצרי חלב עשירים בסידן, חלקם אף מועשר בויטמין D, שני גורמים המשפיעים על בריאות העצם. יתירה מזאת, מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות מראים על קשר הדוק בין צריכת ויטמין D לבין מניעת מחלות ושמירה על בריאות מיטבית.

בתיאבון! 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp