נקניקיות – או לא להיות

נקניקיות – או לא להיות

processed_meat

 

 

מחקר חדש ורחב היקף מצא כי אכילה מופרזת של נקניקים ונקניקיות עלולה לגרום לאבדן שנות חיים. המחקר פורסם ב-6 למרץ 2013 בירחון BMC Medicine.

במחקר נאסף מידע מ-450,000  נשים וגברים. בתחילת המחקר אף אחד מהמשתתפים לא סבל ממחלות כמו סרטן, התקפי לב או שבץ מוחי. החוקרים אספו מידע נוסף על המשתתפים שכלל הרגלי אכילה, עישון, פעילות גופנית ומשקל גוף.

באמצע שנת 2009, נפטרו למעלה מ-26,000 מהמשתתפים. שיעור התמותה היה גבוה משמעותית בקרב אלו שאכלו יותר מ-40 גרם בשר מעובד ליום, בהשוואה לאלו שאכלו 10-20 גרם ליום. בקרב הנחקרים שצריכת הבשר שלהם הייתה הגדולה ביותר (לפחות 160 גרם ליום) שיעור התמותה היה גבוה ב-44%  בהשוואה לאלו שאכלו כמות קטנה של בשר מעובד (10-20 גרם ליום).

מחברת המחקר, ד"ר רורמן, טוענת, כי אמנם המחקר לא הוכיח סיבה ותוצאה אולם קיימים מספר הסברים אפשריים שכפי הנראה תורמים לסיכון לתמותה מוקדמת. בשר מעובד עשיר בכולסטרול ובשומן רווי עובדה שיכולה להסביר את הקשר למחלות לב וכלי דם.

כמו כן, בשר מעובד מטופל בניטרטים במטרה להאריך את חיי המדף שלו, ולשפר את טעמו ומראהו. ניטרטים עלולים ליצור חומרים מסרטנים (קרצינוגנים). חומרים מסרטנים אלו קשורים לסיכון מוגבר לסרטן בקיבה ובמעי הגס.

בנוסף, צריכה גבוהה מידי של ברזל הנמצא בבשר מגבירה את הסיכון לסרטן.

לדברי מחברת המחקר, חשוב להדגיש כי בשר גם עשיר בוויטמינים ומינרלים חיוניים, כך שמסקנת המחקר היא לא להפסיק לאכול בשר לחלוטין, אלא להגביל את צריכת הבשר האדום ל-300-600 גרם בשבוע.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp