פעילות גופנית להפרעות קשב וריכוז

פעילות גופנית להפרעות קשב וריכוז

 

 

מחקר שפורסם ב-16 לאוקטובר 2012 בירחון לרפואת ילדים (Journal of Pediatrics) מצא, כי פעילות גופנית עשויה לעזור לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD) בהישגים בלימודים.

במחקר השתתפות 20 ילדים שסבלו מהפרעות קשב וריכוז, ו-20 ילדים ללא ההפרעה. הילדים היו בגילאי 10-8 ונדרשו ללכת על הליכון למשך 20 בקצב מהיר, או לשבת ולקרוא. לאחר הפעילות הילדים מילאו שאלון להבנת הנקרא ושאלון בחשבון. כמו כן, הם התבקשו לשחק במשחק מחשב כדי להעריך את יכולתם להתעלם מהפרעות ולהתמקד במשחק.
כל הילדים תפקדו טוב יותר לאחר הפעילות הגופנית. נמצא כי פעילות גופנית בודדת שלא נמשכה זמן ארוך, עזרה לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז להתעלם מהסחות דעת ולהתמקד במשימה – סוג זה של "שליטה בדחפים" הוא אחד האתגרים העיקרים העומדים בפני הסובלים מהפרעות קשב וריכוז.
תרופות הניתנות כיום לטיפול בהפרעות קשב וריכוז אכן מועילות, אולם הורים רבים חוששים מתופעות הלוואי קצרות וארוכות הטווח בנטילת התרופה.
החוקרים טוענים כי תוצאות אלו עשויות להיות עדות מוקדמת לשימוש בפעילות גופנית כאמצעי לא-תרופתי בטיפול בהפרעות קשב וריכוז. ייתכן שהדבר הראשון שמומלץ לעשות בשלב זה הוא להמליץ על הגברת הפעילות הגופנית של ילדים הסובלים מהפרעות אלו.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp