דיאטה – עשה ואל תעשה

דיאטה – עשה ואל תעשה

[ad#דיאטה – עשה ואל תעשה]

שמירה על משקל גוף - עשה ואל תעשה

 

רבות מהנערות (ובשנים האחרונות גם נערים רבים) חושבות שעליהן לרדת במשקל. הלחץ המופעל עליהן להיות רזות יותר – על ידי התקשורת, חברים ולעיתים גם ההורים – עלול לגרום להן לדימוי גוף מעוות. מי שסובלת מדימוי גוף שלילי עלולה להסתכל במראה ולראות את הדמות הניבטת אליה שמנה מידי, למרות שבפועל משקל הגוף שלה הוא תקין לחלוטין.
הגוף אינו מסוגל לקבל את כל רכיבי המזון הדרושים לו בדיאטה שסך הקלוריות היומי שלה נמוך מ-1,600 קלוריות ליום. לא מומלץ לרדת מתחת לצריכה הנמוכה מ-1,600 קלוריות ליום, אלא אם הדבר נעשה בהשגחת רופא או דיאטנית. לא ניתן לפצות על החסרים התזונתיים בנטילת מולטי ויטמין.
אם את עוסקת בספורט, עלולה צריכה קלורית נמוכה מידי לפגוע בפעילותך ובהישגיך. בפעילות גופנית הגוף אף זקוק ליותר קלוריות שמקורם בפחמימות. במקום לעשות דיאטה משום שחבריך וחברותיך חושבים שאת שמנה מידי, או משום שבטלויזיה ראית דוגמנית רזה המשמשת לך כמודל לחיקוי, התייעצי עם הרופא או הדיאטנית על מנת לברר אם גופך מכיל יותר מידי שומן ביחס לגילך וגובהך. תוכלי לעשות זאת גם באמצעות חישוב ה-BMI. במידת הצורך היעזרי בדיאטנית להרכבת תפריט מתאים לירידה במשקל. ירידה של עד 1/2 ק"ג בשבוע נחשבת לירידה הדרגתית ורצויה במשקל. ירידה כזו מבטיחה לשמור על המשקל שהושג לאורך זמן.

לפנייך מספר כללי "עשי ואל תעשי" בדיאטה ובמהלך שמירה על משקל גוף בריא:

      עשי אל תעשי
שימי דגש על תזונה בריאה ופעילות גופנית. בין אם את במשקל עודף ובין אם אינך – פעילות גופנית מידי יום תגרום לך להרגיש ולהיראות טוב יותר.
אם עלייך להוריד במשקל – הגבירי את תדירות ומשך הפעילות.
פעילות גופנית גורמת לעלייה במסת השרירים וליכולת שלך לשרוף קלוריות מהר וביעילות רבה יותר.
אל תדלגי על ארוחות. אל תאכלי רק לחם ומים. אל תקחי כדורים או כמוסות לירידה במשקל. אל תקיאי.
ייתכן שתרדי במשקל כתוצאה מהתנהגות כזו, אך הירידה תהיה לזמן קצר בלבד. להכריח את עצמך להקיא הוא סימן להפרעת אכילה הנקראת בולימיה. בולימיה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות.
דיאטה בריאה היא דיאטה מאוזנת ומגוונת. דיאטה בה
מנות ההגשה הן סבירות. המנעי מאכילת מזונות עתירי
קלוריות. אם מזונות עתירי קלוריות אהובים עלייך במיוחד השתדלי להחליף אותם בפירות וירקות שהם דלים יותר בשומן ובקלוריות.
אל תמנעי מעצמך לחלוטין מאכלים שאת אוהב במיוחד. בסופו של דבר תמצאי את עצמך "מתנפלת" על המזונות הללו – דבר שעלול להתבטא בעלייה נוספת במשקל.
השתדלי לאכול מזונות מגוונים. אכילת מזונות מגוונים תתרום לאיזון הדיאטה היומית ותמנע את הנטייה להרגיש שיעמום בדיאטה.
לא לאכול מנות גדולות מידי ועל ידי כך לאפשר לעצמך מידי פעם פינוק במנה אחרונה – מבלי שהדבר יגרום לצריכה גבוהה מידי של קלוריות.
דיאטות דלות מאוד בקלוריות וכאלה שאינן מגוונות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות. דיאטות כאלו בדרך כלל חסרות ויטמינים ומינרלים.
ירידה מהירה במשקל כתוצאה מהרעבה, או מדיאטות דלות מאוד בקלוריות, עלולות לגרום לפגיעות בבריאותך כמו אבנים בכיס המרה, נשירת שיער, שלשולים ועייפות.
דרך נוספת לקצץ במספר הקלוריות היומי היא להחליף את המאכלים למאכלים דלים יותר בשומן ובקלוריות.
לפניכן מספר טיפים לעשות זאת:
לעבור לחלב דל שומן (1% שומן) במקום החלב הרגיל (3%).
– בחירה של יוגורטים, מעדנים וגלידות עם אחוזי שומן נמוכים יותר מאלו שצרכת עד כה.
– להעדיף בייגלה על פני תפוצ'יפס ודומים לו.
– לעבור לתפוח אדמה אפוי/מבושל במקום צ'יפס.
זכרו שדל שומן אינו בהכרח דל קלוריות. לעיתים קרובות מוסיפים למאכלים דלי השומן כמות לא מבוטלת של סוכר והתוצאה היא שהערך הקלורי שלהם משתווה לאילו של המאכלים שאינם דלי שומן.
אל תאמינו לפרסומות שמנסות למכור לכן מזונות קסם ש"שורפים" קלוריות. מזון אינו מסוגל לשרוף קלוריות. מזונות שצורכים מעבר לדרישת הגוף עלולים לגרום לגדילה של רקמת שומן.
כמו כן, הימנעו מדיאטות המבטיחות לכן לרזות ללא צורך בפעילות גופנית וכאלו המבטיחות ירידה של מעל 1/2 ק"ג בשבוע.
שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp