פעילות גופנית – למה זה חשוב?

פעילות גופנית – למה זה חשוב?

[ad#ואם אני לא אוהב ספורט?]

פעילות גופנית - למה זה חשוב?ילדים עסוקים בפעילות גופנית כל הזמן אפילו שאינם חושבים על כך. פעילויות כמו ריצה בחוץ, בעיטות בכדור, ריקוד, כפיפות בטן או אפילו להתכופף ולגעת באצבעות הרגליים… כל אלה נכללים בקטגוריה של פעילות גופנית.

פעילות גופנית מחזקת את הלב
הלב שלנו הוא למעשה שריר. הלב עובד קשה בכל זמן כדי להזרים דם לחלקי הגוף. אפשר לאמן את שריר הלב על ידי פעילות גופנית אירובית. אירובי פירושו "עם אויר". פעילות אירובית היא פעילות שדורשת אויר, חמצן. כאשר אתה נושם אתה מכניס לגופך חמצן. שמת לב בוודאי שבפעילות גופנית אתה נושם בקצב מהיר יותר מאשר במצב רגיל. פעילות אירובית גורמת לפעימות לב מהירות יותר, הזעה, והגברת קצב הנשימה. כאשר אתה מאמן את ליבך באופן קבוע אתה גורם לליבך לעבוד בצורה יותר יעילה ולהעביר חמצן (באמצעות תאי דם נושאי חמצן) לכל חלקי הגוף.

פעילות גופנית מחזקת את השרירים
האם אי פעם עשית כפיפות בטן? האם התאמנת פעם על קורה? אלו הן דוגמאות לפעילויות שיש להפעיל בהן כוח. באמצעות הפעלת השרירים לביצוע הפעילויות אתה הופך את השרירים לחזקים יותר. בגיל מבוגר ובגיל ההתבגרות פעילות כזאת גם מגדילה את נפח השרירים. דוגמאות לפעילויות המחזקות את השרירים: שכיבות שמיכה, כפיפות בטן, ריצה, שיט, נסיעה על אופניים ועוד.

פעילות גופנית עוזרת לי להיות גמיש יותר
רוב הילדים הם די גמישים, כלומר הם מסוגלים למתוח את הגוף ולכופף אותו בלי בעיה. להיות גמיש משמעותו שיש לך טווח תנועה מלא, כלומר אתה מסוגל להניע את הידיים והרגליים בחופשיות מבלי להרגיש מתח או כאב. די קל למצוא פעילויות שיעזרו לגוף להיות גמיש יותר: התעמלות, יוגה, ריקוד (בעיקר בלט), אומנויות לחימה, תרגילי גמישות פשוטים כמו להתכופף ולגעת באצבעות הרגליים, מתיחות הגוף לצדדים ועוד.

פעילות גופנית עוזרת לשמור על משקל בריא
המזון מספק לגוף דלק בצורה של קלוריות. הגוף שלך זקוק לכמות מסוימת של קלוריות כדי להתקיים: לנשום, ללכת, אפילו בשינה הגוף זקוק לקלוריות. אם אתה פעיל הגוף שלך זקוק ליותר קלוריות, יותר אנרגיה. אם אינך פעיל הגוף לא זקוק ליותר קלוריות – ואם תאכל מעבר לצרכי הגוף – אתה עלול לעלות במשקל.

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח
אתה בדרך כלל מרגיש טוב כאשר גופך הוא גמיש, חזק ומסוגל לבצע פעילויות שונות שאתה נהנה מהם כמו ריצה, קפיצה ומשחקים עם חברים. יחד עם זאת חשוב שתדע שפעילות גופנית גם מעלה את מצב הרוח שלך. כאשר אתה פעיל המוח מפריש חומר כימי שנקרא אנדורפין שגורם למצב רוח מרומם יותר – עוד סיבה למה פעילות גופנית היא כל כך טובה בשבילך!

כמה זמן להתאמן?
ההמלצה היא לעשות פעילות גופנית לפחות שעת אחת בכל יום. אפשר לחלק את השעה לפעילויות קצרות יותר של 15 דקות: בשעורי החינוך הגופני בביה"ס, בהפסקות, בהגעה אל ביה"ס וחזרה ממנו, ובשעות אחר הצהריים.

מאוד מומלץ גם להגביל את "זמן המסך" (אינטרנט וטלויזיה) ללא יותר משעתיים ביום…

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp