הקשר בין ויטמין D לסוכרת

הקשר בין ויטמין D לסוכרת

 

 

 

מחקרים שנעשו בעבר מצאו קשר בין מחסור בוויטמין D לבין הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 1. המחקר הנוכחי הוא הראשון להראות את כמות הוויטמין הנדרשת להשגת ההשפעה המיטיבה. המחקר פורסם לאחרונה בירחון Diabetologia.

במשך 6 שנים נתחו החוקרים דגימות דם של 1,000 אנשים בריאים שפיתחו בשלב מאוחר יותר סוכרת מסוג 1, ומ-1,000 אנשים שלא חלו במחלה. בהשוואה  ריכוז ויטמין D3  שנערכה בין שתי הקבוצות, החוקרים יכלו להצביע על הכמות המינימלית הנדרשת למניעת הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 1.

החוקרים טוענים כי למרבית האוכלוסייה המינון היעיל להשגת ההשפעה הוא של 4000 יחידות בינ"ל (IU) ליום של ויטמין D3, במינון זה לא נצפו תופעות לוואי. החוקרים מדגישים שהממצאים נכונים רק ביחס לוויטמין מסוג D3. אין ליטול ויטמין D אחר או ליטול מינונים מוגזמים של הוויטמין.
כמו כן ממליצים החוקרים לבדוק את רמות ויטמין D  בדם ולהתייעץ עם הרופא המטפל, לפני ההחלטה על נטילת הוויטמין או הגדלת המינון.
הערה: ויטמין D (כולל ויטמין D3) נוצר עם מכולסטרול עם החשיפה לקרני השמש, קרינה על-סגולית מסוג UVB. בניגוד לדעה המקובלת שבארצנו המשופעת בשמש האוכלוסייה לא סובלת ממחסור בוויטמין D, מחקר שנערך בשנת 2009 מצא כי מרבית השכבות בישראל סובלות ממחסור בוויטמין זה.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp