ויטמין B בהיריון קשור למשקל התינוק

ויטמין B בהיריון קשור למשקל התינוק

 

 

 

 

מחקר שהתפרסם לאחרונה ב- (Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism (JCEM מצא קשר בין רמות ויטמין D בנשים הרות לבין משקל התינוק.

המקור העיקרי לוויטמין D בילדים ומבוגרים הוא חשיפה לשמש. מעט מאוד מזונות מכילים, או מועשרים בוויטמין D. מכאן שהסיבה העיקרית למחסור בוויטמין D היא חשיפה בלתי מספקת לקרני השמש.
מחסור בוויטמין D עלול לגרום להפרעות בחילוף החומרים של סידן וזרחן ולפגוע בבריאות העצם. לאחרונה התפרסו מחקרים רבים על יתרונותיו של ויטמין D  בתחומים נוספים הקשורים לבריאות.

במחקר נבדקו רמות ויטמין D ב-2,146 נשים, בשבוע ה-26 להיריון או פחות. משקל התינוק נבדק מיד לאחר הלידה. היקף הראש של התינוק ומשקל השליה נבדקו לאחר 24 שעות.

במחקר נמצא כי רמות ויטמין D  בטרימסטר הראשון או השני של ההיריון היו קשורות לגדילה נורמלית של התינוקות. אם האם סבלה ממחסור בוויטמין D, משקל התינוק היה נמוך ב-46 גרם. יתירה מזאת, לאימהות שרמת הוויטמין  בגופן הייתה נמוכה בטרימסטר הראשון להיריון, היה סיכון מוגבר פי שניים ללידת תינוק שלא גדל מספיק במהלך ההיריון.

מחברת המחקר, ד"ר ליסה בונדר טוענת, כי על מנת לתת משנה תוקף לממצאי המחקר, יש צורך במחקרים בהם תיבדק ההשפעה של מתן ויטמין D לנשים הרות.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp