הקשר בין מזון מהיר לאלרגיות

הקשר בין מזון מהיר לאלרגיות

 

ילדים שאוכלים מזון מהיר בתדירות של שלוש פעמים בשבוע ומעלה, סובלים מתגובות אלרגיות קשות יותר. זאת על פי מחקר שפורסם ב-13 בינואר 2013 במהדורה המקוונת של Thorax.

במחקר נאסף מידע רפואי של 319,000 בני נוער בגילאים 14-13 ו-180,000 ילדים בגילאים 7-6 מ-31 מדינות שונות בעולם. הילדים, המתבגרים וההורים דיווחו על תופעות של אסתמה ואלרגיה (נזלת, עקצוץ באף, פריחה ודמעת). כמו כן, דיווחו הילדים וההורים על המזונות שהם נוהגים לאכול במשך השבוע.

תוצאות המחקר הראו כי אכילה של מזון מהיר בתדירות השווה או עולה על שלוש פעמים בשבוע, הגבירה ב-39% את הסיכון של מתבגרים לסבול מאסתמה. הילדים שאכלו מזון מהיר בתדירות דומה, היו בסיכון מוגבר של 27% לסבול מאסתמה חמורה, ריניטיס (מחלה דלקתית של רירית האף) ופריחה. מאידך, אכילה של פירות הפחיתה במידת מה את הסיכון בקרב הילדים והמתבגרים.

פרופסור וויליאמס, אחד ממחברי המחקר, טוען כי מחקר זה מחזק את ההוכחות על  הנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם מאכילה מופרזת של מזון מהיר. התוצאות חשובות במיוחד משום שזה המחקר הגדול ביותר שנעשה עד היום על אלרגיות בילדים ומתבגרים. יתירה מזאת, העובדה שכמות הסובלים מאלרגיות הולכת וגדלה במקביל לפופולריות של מזון מהיר, מעניקה משנה תוקף לתוצאות המחקר.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp