חשיבות תזמון האכילה לירידה במשקל

חשיבות תזמון האכילה לירידה במשקל

 

 

מרבית התכניות המוצעות לירידה במשקל מתמקדות בעיקר במאזן בין הקלוריות הנכנסות לקלוריות שמנוצלות לאנרגיה. מחקר חדש שופך אור על גורם חשוב נוסף המסייע לירידה במשקל – מתי אוכלים.

המחקר התפרסם ב-29 בינואר 2013 ב-International Journal of Obesity . במחקר השתתפו 420 איש שסבלו מעודף משקל שנחלקו לשתי קבוצות: האוכלים מוקדם והאוכלים מאוחר. המדובר בארוחה הצהריים שהייתה הארוחה העיקרית במהלך היום. האוכלים מוקדם אכלו את ארוחת הצהריים שלהם לפני השעה שלוש בצהריים, והאוכלים מאוחר אכלו אותה לאחר השעה שלוש. תוצאות המחקר הראו כי האוכלים מאוחר הורידו משמעותית פחות במשקל בהשוואה לאוכלים מוקדם. כמו כן, קצב הירידה במשקל של האוכלים מאוחר היה נמוך יותר והרגישות שלהם לאינסולין (גורם סיכון לסוכרת) הייתה נמוכה יותר.

תזמון הארוחות הקטנות יותר לא השפיע על הצלחת הדיאטה. עם זאת, האוכלים מאוחר – שירדו פחות במשקל – צרכו פחות קלוריות בארוחת הבוקר ונטו לדלג עליה.

ד"ר מרתה גרולט, שעמדה בראש המחקר, טוענת שמחקר זה מדגיש את חשיבות התזמון של הארוחה בשמירה ובירידה במשקל. על התכניות לירידה במשקל לכלול בעתיד לא רק את צרכית הקלוריות והחלוקה לאבות המזון כפי שנהגו לעשות עד היום – אלא גם את תזמון הארוחות.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp