מספר הילדים עם כולסטרול גבוה במגמת עלייה

מספר הילדים עם כולסטרול גבוה במגמת עלייה

kids_high_cholesterol

 

מחקר שבוצע בארצות הברית מצא כי באחד מכל שלושה ילדים שנבדקו נמצאה רמת כולסטרול גבולית או גבוהה. ממצאים אלו מעמידים את הילדים בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם בעתיד . המחקר הוצג ב-29 למרץ 2014 בכינוס המדעי של ה- American College of Cardiology.

זהו אחד המחקרים הגדולים שנעשה עד היום בקרב ילדים המבקרים במרפאות חוץ. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של 12,712 ילדים בגילאים וגילו כי ל- 4,409 מהם (כ-30%) הייתה רמת הכולסטרול גבולית או גבוהה.

לדברי ד"ר תומס סירי שעמד בראש המחקר, אמנם מחלות לב וכלי דם בקרב ילדים הם תופעה נדירה, אולם נוכחותם של גורמי סיכון מסוימים בילדות עלולה להגביר את הסיכון להתפתחות מחלות לב בשלבים יותר מאוחרים בחיים. מחקרים קודמים מצאו שרמות גבוהות של כולסטרול קשורות להתפתחות ולדרגת החומרה של טרשת עורקים – הצרות והתקשות של העורקים – ועלולה להתחיל כבר בתקופת הילדות.

ממצאים אלו הם בעלי משמעות רבה, בעיקר על רקע מגפת ההשמנה ההולכת וגדלה שאחת מהשלכותיה היא ילדים הסובלים מרמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם.

החוקרים מקווים כי ממצאים אלו יחזקו את ההנחיות של האגודה האמריקאית לרפואת ילדים הקוראות לבדיקת רמות כולסטרול לכל הילדים בין הגילאים 9-11 ולבדיקה חוזרת בין הגילאים 17-21.

לדברי ד"ר סירי בקהילה הרפואית הביעו חשש שמהלך זה יגרום למתן תרופות מיותרות לילדים. חשוב להדגיש כי הטיפול הראשוני בילדים עם רמות חריגות של כולסטרול הוא אימוץ של תזונה נכונה ועיסוק בפעילות גופנית שגרתית .

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp