סוכרת מסוג 1 לילדים ונוער – המלצות עדכניות

סוכרת מסוג 1 לילדים ונוער – המלצות עדכניות

type1_diabetes_kids

 

 

על פי המלצות עדכניות של מומחים מטעם האגודה האמריקאית לסוכרת (American Diabets Association – ADA), שפורסמו  בוועידה השנתית מיום ה-16 ביוני 2014, יש להוריד את רמות הסוכר הרצויות בדם בילדים ונוער עם סוכרת מסוג 1.

בהתאם להמלצות אלו, על חולים מתחת לגיל 19 לשאוף לרמות סוכר נמוכות מ-7.5% בבדיקות המוגלובין A1C.  בדיקת המוגלובין A1C נערכת על מנת לקבוע את רמת הסוכר (גלוקוז) הממוצעת בדם במשך מספר חודשים.

בסוכרת מסוג 1 הגוף אינו מסוגל לייצר מספיק אינסולין שיהפוך את רכיבי המזון לאנרגיה, ואנשים החולים במחלה חייבים להיות מטופלים באינסולין על מנת להתקיים.

בעבר רמות היעד של סוכר בדם בילדים ונוער היו גבוהות יותר; 8.5% לילדים מתחת לגיל 6, 8% לגילאים 6-12, ו-7.5% לגילאים 13-19. הנחיות אלו התבססו על הסיבוכים האפשריים הנובעים מרמות סוכר נמוכות מידי בדם (היפוגליקמיה). עם זאת, מחקרים אחרונים מצאו כי רמות סוכר גבוהות לאורך זמן (היפרגליקמיה), עלולות לגרום לסיבוכים חמורים בילדים, כולל מחלות לב וכליה. בעבר סברו כי סיבוכים חמורים אלו מאפיינים רק את האוכלוסייה הבוגרת.

לדברי ד"ר ג'ין צ'אנג, סגנית נשיא ה-ADA בתחום הרפואה והקהילה, קיימות הוכחות לנזק גדול יותר שעלול להיגרם מהיפרגליקמיה ממושכת,  כלומר, בילדים שרמת המוגלובין  AIC של 8.5% נשמרת בדמם לאורך זמן,

יחד עם זאת, מוסיפה ד"ר צ'אנג, חשוב להדגיש, שלמרות שההמלצות מבוססות על מחקרים אמינים ומכובדים, עדיין קיימת חשיבות עליונה להתאמה אישית של רמות הסוכר והמוגלובין A1C בדם.

תודות לחידושים בתרופות ובאמצעי הטיפול, היפוגליקמיה נחשבת כיום לפחות מסוכנת ביחס לעבר. חידושים אלו כוללים משאבות אינסולין מתוחכמות וחיישני גלוקוז המסוגלים לזהות במהירות רבה יותר רמות גבוהות או נמוכות מידי של גלוקוז בדם.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp