מה הקשר בין פירות להצלחתה של חברת אפל?

מה הקשר בין פירות להצלחתה של חברת אפל?

מה הקשר בין מה הקשר בין פירות להצלחתה של חברת אפל?

 

 

סטיב ג'ובס, מיסד חברת אפל, היה משוכנע שדיאטת הפירות שלו שיפרה את רעיונותיו. הוא כפי הנראה לא טעה – מזונות המכילים רמות גבוהות של טירוזין (בננה, אפרסק, שקדים ועוד) תורמים לחשיבה וליצירתיות שלנו.

מהו טירוזין?
טירוזין היא חומצה אמינית (אבני הבניין של חלבונים) שמעלה את רמות הדופמין במוח ובדרך זו מעצימה את החשיבה היצירתית. טירוזין מצוי במגוון פירות ובמאכלים אחרים כמו פולי סויה, תרד, ביצים וגבינת קוטג'.

במחקר שפורסם ב-26 בספטמבר 2014, בכתב העת Psychological Reseach לקחו חלק 32 משתתפים שביקרו במעבדה פעמיים: בפעם הראשונה הם שתו מיץ תפוזים בתוספת טירוזין, ובפעם השנייה מיץ תפוים ללא התוספת (פלסבו). מיד לאחר השתייה הם התבקשו לפתור חידות שונות שהתמקדו בשני היבטים עיקריים של חשיבה יצירתית:
חשיבה מסועפת. לפתור  בעיות בסיסיות במהירות, לדוגמא, אילו דברים ניתן לעשות עם עט?
חשיבה מתכנסת. חשיבה ארוכה ועמוקה, לדוגמא: מה הקשר בין שלוש מילים שבמבט ראשון נראה שאין ביניהם כל קשר?

החוקרים מצאו שהנבדקים ששתו מיץ תפוזים בתוספת טירוזין היו טובים יותר בהשוואה לאלו ששתו מיץ תפוזים בלבד. לדברי מחבר המחקר מזונות עשירים בטירוזין ותוספי מזון המכילים טירוזין הם דרך בריאה וזולה המסייעת לנו בחשיבה לעומק. "קח לדוגמא את סטיב ג'ובס, מנהל אפל, שהיה אחד המוחות היצירתיים ביותר של זמננו. הוא טען פעמים רבות שדיאטת הפירות שלו הייתה הבסיס להצלחותיו. המשפט הזה היה יכול להישמע מוזר לולא ידענו שפירות עשירים בטירוזין".

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp