פיצוחים עשויים להאריך חיים

פיצוחים עשויים להאריך חיים

nuts-longevity

 

 

אכילת פיצוחים, כולל בוטנים וחמאת בוטנים, עשויים לסייע לך לחיות חיים ארוכים יותר. כך על פי מחקר שפורסם ב-2 במרץ 2015 במהדורה המקוונת של כתב העת JAMA Internal Medicine.

במחקר לקחו חלק למעלה מ-200,000 איש מארה"ב ומסין. המשתתפים נשאלו על צריכת פיצוחים, כולל בוטנים וחמאת בוטנים. לדברי אחד החוקרים, בוטנים זולים יותר בהשוואה לפיצוחים אחרים ולכן נוכחותם בדיאטה של גברים ונשים בעלי הכנסה נמוכה הייתה משמעותית. החוקרים עקבו אחר המשתתפים בתקופות זמן שונות; 5.4 שנים ו-12 שנים

המחקר מצא כי האנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של פיצוחים (שווה ערך לכ-2 כפות בוטנים קלופים ליום), היו בסיכון מופחת ב-20% למוות מוקדם ממחלות לב ומגורמים אחרים, בהשוואה לקבוצה שצריכת הפיצוחים שלה הייתה הקטנה ביותר.

מחברת המחקר מדגישה כי זהו מחקר תצפית ולכן אין לגזור ממנו סיבה ותוצאה. מאידך, מכלול הראיות שהצטברו ממחקרים קודמים מראים שתוספת פיצוחים לדיאטה תורמת משמעותית לסגנון חיים בריא. חשוב להדגיש שהבחירה הנבונה היא בפיצוחים ללא מלח.

פיצוחים עשירים בחומרים מזינים כמו חומצות שומן בלתי רוויות, סיבים תזונתיים, ויטמינים, נוגדי-חמצון (אנטי-אוקסידנטים) ופיטוכימיקלים אחרים – כולם ידועים בהשפעתם על הפחתת דלקות ושמירה על בריאות הלב.

לדברי סוניה אנג'לון, דיאטנית מוסמכת ודוברת האקדמיה לתזונה ודיאטה בארה"ב, המחקר החדש תומך בהמלצות האקדמיה לשלב פיצוחים כחלק מדיאטה בריאה, ולאכול אותם מידי יום.
 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp