יותר ירקות – פחות מחלות לב

יותר ירקות – פחות מחלות לב

vegetables-diet

 

 

אנשים שאוכלים יותר ירקות בהשוואה למוצרים מן החי, מפחיתים את הסיכון למוות כתוצאה ממחלות לב או שבץ. כך על פי מחקר רחב היקף שהוצג ב-5 במרץ 2015 בכינוס של אגודת הלב האמריקאית (AHA).

ממצאי המחקר מבוססים על למעלה מ-450,000 מבוגרים בגילאים 35-70 שהשתתפו במחקר אירופאי. המחקר בדק את הקשר בין תזונה והסיכון לחלות בסרטן. בתחילת המחקר המשתתפים דיווחי על הרגלי האכילה ואורח החיים שלהם. במהלך 13 השנים הבאות כ-5,000 איש נפטרו ממחלות לב או משבץ.

צוות המחקר עקב אחר המידע התזונתי שמסר כל משתתף ודירג אותו בהתאם לרמת ה"צמחונות" שלו; הציון הגבוה ניתן לאנשים שכ-70% מהדיאטה שלהם הייתה ממקור צמחי (דגנים מלאים, פירות, ירקות, אגוזים). הציון הנמוך ניתן לאנשים שהדיאטה שלהם הייתה מורכבת בכ-50% ממקורות מן החי (בשר, חלב, ביצים ודגים) במחקר נמצא כי אנשים שקיבלו ציון "גבוה" היו בסיכון מופחת של 20% למות מסיבות הקשורות ללב, בהשוואה לאנשים שקיבלו ציון "נמוך".

לדברי העומדת בראש המחקר, תוצאות המחקר אינן מעידות על כך שתזונה עשירה מן הצומח היא הערובה היחידה למניעת מחלות לב ושבץ. צוות המחקר לקח בחשבון גורמים נוספים בעלי השפעה כמו משקל, פעילות גופנית ורמת השכלה. עם זאת, ממצאי המחקר הנוכחי עולים בקנה אחד עם מחקרים רבים מאוד שהצביעו על היתרונות הבריאותיים בדיאטה הים-תיכונית, המבוססת על שפע של מזונות מן הצומח ודלה במזונות מן החי.

תוצאות המחקר הנוכחי מראות שאין צורך להפוך לצמחוני אדוק כדי לשמור על הבריאות. אנשים שאינם מעוניינים לעבור לצמחונות יכולים עדיין לשמור על אורח חיים בריא בדרך קלה ופשוטה – להסתכל על צלחת האוכל ולוודא שהיא מכילה פחות בשר, חלב וביצים ויותר ירקות, פירות, קטניות ואגוזים.

רחל ג'ונסון, פרופ' לרפואה ותזונה באוניברסיטת ורמונט, מדגישה, כי אכילת דגים מתאימה מאוד לדיאטה מסוג זה. ארגון הלב האמריקאי ממליץ על אכילת דגים לפחות פעמיים בשבוע – בעיקר דגים המכילים חומצות מסוג אומגה 3, כמו סלמון, פורל והרינג.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp