ויטמין D עשוי לסייע לירידה במשקל

ויטמין D עשוי לסייע לירידה במשקל

vitamin-d-weight

 

נטילת תוסף של ויטמין D עשוי לעזור לירידה במשקל באנשים הסובלים מהשמנת-יתר ורמות נמוכות של הוויטמין בדם. כך על פי מחקר ראשוני שהוצג ב-8 במאי 2015 בקונגרס האירופי להשמנת-יתר.

המחקר נערך באיטליה ובו לקחו חלק 400 איש שסבלו מהשמנת-יתר וממחסור בוויטמין D. המשתתפים צרכו דיאטה דלה בקלוריות וחולקו ל-3 קבוצות: בקבוצה אחת, קבוצת הבקרה, לא נטלו המשתתפים תוסף של ויטמין D, בקבוצה השנייה נטלו 25,000 יחידות בינ"ל לחודש, ובקבוצה השלישית 100,000 יחידות בינ"ל לחודש.

בתום 6 חודשים מתחילת המחקר, בשתי הקבוצות שנטלו תוספת של ויטמין D נצפתה ירידה גדולה יותר במשקל ובהיקף המותניים, בהשוואה לקבוצה שלא נטלה ויטמין D.

לדברי החוקרת הראשית, מחקרים קודמים מצאו קשר בין מחסור בוויטמין D לעודף משקל ולסיבוכים הנובעים ממנו. מאידך, תוצאות סותרות התקבלו ממחקרים שבדקו את השפעת תוסף ויטמין D על ירידה  במשקל. הנתונים שנתקבלו במחקר זה מראים כי באנשים הסובלים מהשמנת-יתר ומרמה נמוכה של ויטמין D – נטילת תוסף של הוויטמין גורמת לירידה גדולה יותר במשקל.

לדברי פרופ' כריסטופר אוצ'נר, מומחה לתזונה והשמנת-יתר מבית החולים מאונט סיני בניו-יורק, חשוב להדגיש כי ההשפעה של תוספת ויטמין D על ירידה במשקל היא מוגבלת רק לאלו שלהם מחסור בוויטמין. "אין להסיק ממחקר זה כי מומלץ לכל אדם הסובל מהשמנת-יתר ליטול מינונים גבוהים של ויטמין D, מרבית האנשים לא סובלים ממחסור בוויטמין".

חוקרי המחקר ממליצים לכל מי שסובל מהשמנת-יתר לבדוק את רמת ויטמין D בדם.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp